Alla inlägg under november 2009

Av Lena - 30 november 2009 11:54

Idag klockan 9 började Isabella på dagis!


  

(Hon skulle prompt ha med sig hårborsten i vagnen när vi skulle gå)


Inskolningen idag var mellan 9-10.30, och det var en alldeles lagom lång tid första dagen!


  


Isabella var först väldigt avvaktande och stod och tittade länge och väl, men efter en stund kom hon igång, och då var hon precis lika vild som hemma.

Det märktes också så väl där att hon är tredje barnet här hemma och yngst! Hon är ju van att bara gnälla lite så kommer Nike och Theodor springande och ger henne allt hon pekar på...

Så fungerar det ju inte riktigt i en barngrupp, då Isabella trodde att det bara var och gå fram till vem som helst och gnälla lite för att få den sak hon spanat in!  


      


Det var även 2 barn som var lika gamla som Isabella som började idag!

Det känns verkligen jättebra att Bella fått plats på just det dagiset, då Nike och Theodor stormtrivdes där och både jag och Romanos tycker att personalen är helt fantastisk!


Imorgon blir det också en kort dag, sedan på onsdag blir det lunch och på torsdag är första dagen som Isabella ska sova (eller försöka iallafall) på dagis!


En supertrött liten tjej var det som efter bara någon minut tvärdäckade i vagnen när vi var på väg hem!   


Av Lena - 29 november 2009 11:45

Årets traditionella pepparkaksbak var det idag hemma hos Lena och Per i Skälby!

Tyvärr kunde inte Hans och Jenny vara med i år som de brukar, men Johan, barnen, Lena och Per och vi var där och bakade alla möjliga formers pepparkakor!

Kameran hade vi med, men minneskortet satt kvar hemma i datorn, så det blev enbart några bilder tagna med mobilen! (vilket inte alls blir bra bilder inomhus när det är lite mörkare årstider)


      


Isabella passade på att prova en av farfar Pers alla hattar



Jag kunde även passa på att pussa lite på hunden Fredde


 


Efter att baket var klart fick vi grönkålssoppa med ägg, vilken både Theodor och Isabella åt med god aptit. Nike är som vanligt kinkig med mat, så hon var inte överförtjusi maten!


          

Av Lena - 28 november 2009 11:45

I dag var vi bjudna hem till familjen Skarin på middag.

Romanos, jag och Isabella tog en promenad till Vällingby.

Carina och Jens var också med och vi hade en fantastiskt rolig kväll med jättegod mat och dryck!

Tiden gick så fort, och den brukar ju göra det när man har roligt!


Isabella blev väl omhändertagen av Tage och Monikas dotter Nathalie, som roade henne hela kvällen!

Nu ska Romanos och jag se till att vi kommer iväg ut och äta för första gången själva någonsin, när vi har haft den otroliga turen att hitta Nathalie!  

Av Lena - 27 november 2009 11:30

I kväll var Romanos bjuden på julfest med jobbet till Wallmans salonger. En Abba-inspirerad kväll blev det!

Isabella och jag var hemma och hade en lugn fredagskväll med uppsättning av adventsstjärnor och ljusstakar!  

Av Lena - 24 november 2009 17:00

Ännu en gång denna höst blir jag varse om hur viktigt det är att leva här och nu, att se till att man inte ödlsar med sin dyrbara tid utan verkligen försöker ta vara på varje stund av livet.


Det känns idag som att allting annat känns helt oviktigt att skriva om här i bloggen!


Jag håller alla mina tummar och tår för en av mina allra närmaste vänner idag, och vill ge ALL min energi och kraft för att orka stå ut med väntan och ovissheten!



Av Lena - 23 november 2009 17:00

Ikväll hade jag planerat att träffa Eva vid 18-tiden uppe på jobbet för schemaplanerinsarbete.

Det känns så långt fram att planera schemat ända till mars, men man har ju lärt sig hur fort tiden går!Glad


Barnen och Johan var här när jag kom hem, de kom förbi en snabb sväng för att hämta barnens regnkläder inför scouterna imorgon.

Av Lena - 22 november 2009 20:14

Vi var bjudna hem till Marita och pappa/morfar Matti i Skälby på fika idag på eftermiddagen!

Vilda barn som sprang runt och en viss liten tjej som bara brydde sig om trappan (du ser Carina, bäst vi tar x-ningen längre fram! ;-) ) gjorde att huset blev livat värreGlad



På hemvägen svängde vi förbi Johan och lämnade lite saker till barnen i veckan samt hämtade lite urvuxna barnkläder!


Passade på att springa min 4,6 km runda när vi kom hem, mest för att inte lägga av mig med min rutin att springa minst 2 gånger/vecka.


På kvällen hade vi familjekväll i spel. Ikväll blev det spelet Råttfällan, som nog de flesta har spelat när de var små!


 

Av Lena - 21 november 2009 13:00

Denna kväll var vi bjudna hem till Camilla, Thanassi och Rafael på middag!

Massor med god mat, vin, prat och skratt blev det efter att vi inte har setts på mycket länge!

Rafael har blivit en riktigt stor pojke! Mycket lek blev det för barnen, och när vi gick var hela lägenheten uppochnervänd med alla leksaker överallt!Skrattande


TACK för en UNDERBAR kväll!Glad


        



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards