Alla inlägg under augusti 2014

Av Lena - 10 augusti 2014 18:49

                               

Av Lena - 6 augusti 2014 16:27

En trött kille efter BVC-besök idag!

Vi tycker ju att Emilio har vuxit och det visade sig att det verkligen stämmer efter vägning och mätning idag! 1,5 kg ökning i vikt och 7,5 cm längre på en månad!
Stoora killen! :-)

Av Lena - 4 augusti 2014 15:25

Tiden rusar verkligen fram! Det har redan hunnit bli augusti!


Emilio växer och växer! 1,5 månad redan!


         


Romanos har jobbat några veckor redan sedan semestern! 

Vi andra har roat oss med små dagsutflykter (de dagar som vi inte har svettats bort i den extrema värmen!)


Theodor är just nu på scoutläger 1 vecka och när han kommer hem är det dags för Nikes dansläger! Sedan börjar skolan igen! 


Vi har påbörjat en liten ommöblering /ommålning i vårt lilla vardagsrum! Jag vet! Vi skulle ju inte renovera något mer, men denna gången var det faktiskt en tvungen åtgärd!

Vi beställde en ny soffa för några veckor sedan som skulle passa vårt ganska så begränsade mått i vardagsrummet. Vi hade max plats för en soffa på 2 meter. Gissa om lyckan var stor när vi hittade en i det materialet vi ville ha som var 1.90 m bred med fri hemkörning! 

Vi beställde direkt!   


I veckan ringde leveransfirman och bokade in att de skulle leverera soffan på måndagen. Kl 14 ringer killen och säger att han är framme. Jag funderade lite på varför han ringde och inte kom upp. Då informerar han mig om att de INTE tar upp varorna utan ställer dessa utanför porten.

Jag och Theo sticker ner för att ta in soffan... och möts av en kartong som är ca 2,40 cm hög, väger 90 kg och absolut inte går in genom porten!   

Vi börjar gapskratta. Killen som kört soffan säger då att det brukar vara mindre delar i den stora kartongen. 

Efter öppnande av kartongen hittar vi några små delar samt en stor del som knappt inte gick att rubba!

Som tur var mötte vi vår snälla granne i porten som tog i för kung och fosterland så att vi tillsammans lyckades få upp soffan i lägenheten!


Väl uppe kollar jag på soffan och säger till Theo att jag tycker verkligen det ser ut som att den är för stor för väggen där den ska stå!

Efter mätning visar det sig att soffan är ca 40 cm för bred!!!

Ringer direkt till firman som vi köpt den av och de beklagar bara att de skrivit fel mått på hemsidan!

Oooops! 

Efter lite diskussioner här hemma beslutar vi oss för att byta vägg på TV och soffa så att soffan får plats, därav omrenoveringen!   

15% billiagare soffa blev det och färg hade vi kvar sedan innan, så inga kostnader att tala om!   


Jag längtar tills den värsta värmen lägger sig så att jag kan börja gå långa promenader med Musse igen! Han orkar knappt gå runt gården nu när det har varit som varmast!


Många kramar på er alla mina vänner!   



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards