Alla inlägg under juli 2009

Av Lena - 31 juli 2009 20:46

Idag har vi tagit en promenad ner till havet vid Nothamn!

Isabella passade på att ta en tupplur i vagnen under tiden!

Vi räddade också en stor padda från att bli överkörd, som parkerat sig mitt på vägen!


Vi har även spacklat bakom braskaminen samt satt upp en gipsskiva som vi ska måla i vitt! :-) (bilder kommer senare)


Av Lena - 30 juli 2009 00:43

Renoveringsarbetet på Väddö fortsätter!


Idag har vi inrett vår garderob i hallen!

Det är en garderob från IKEA i de suveränt bra måtten B 100cm, D 30cm och H200 cm (dessa garderober har tyvärr utgått :-( ), som vi haft sedan innan.

Nu har vi ställt den som en avskiljare mellan storstuga och vardagsrum så att den bildat en liten hallmöbel!

Vi har hängt upp krokar i den översta hyllan samt ska vi sätta ytterligare en hylla nästan längst ner för en extra skohylla (just nu ligger skorna på varandra).

Vi har även satt spegeldörrar för att stugan ska se lite större ut! :-) (speglar har ju den effekten)


Isabella har fortsatt att öva på att gå, och blir fortfarande lika glad när vi applåderar! Nu klappar hon själv händerna när hon tagit ett par steg! :-)

Av Lena - 29 juli 2009 00:35

Idag har vi tillbringat dagen på Väddö!


Romanos har målat den lilla väggen vi byggde en tredje gång.


Jag har invigt mina nya löparskor på en kort springvända på 4,5 km. Jag tog med Isabella i vagnen för att hon skulle få sova sin eftermiddagslur, så jag slog 2 flugor i en smäll! :-) Sövde lillan samt fick lite motion!

De nya skorna är helt fantastiska och jag har inte märkt en tillstymmelse till skavsår! :-) :-)


Har även hunnit med att klippa gräset!


På kvällen tog Isabella sina första medvetna steg! (Medvetna skriver jag därför att hon tagit ett par steg några gånger tidigare men inte varit medveten om att hon gått själv)

Isabella blev helt till sig när både Romanos och jag jublade och klappade händerna, så då tog hon några steg till! :-):-) :-)

Av Lena - 28 juli 2009 00:29

Idag på förmiddagen åkte vi till Stinsen i Sollentuna för att jag skulle köpa nya löparskor på Löplabbet som öppnat där! (TACK Johan för tipset! :-) )

Det blev ett par Mizuno, som sitter som gjutna på fötterna! :-)


Lite annan shopping blev det också, bla på Stadium där de hade halva reapriset på mycket!

2 par jeans till mig för 124:- (!!) styck, 1 par träningsbyxor till Theo för 90:- och några linnen till mig för 29:- styck! :-)


Efter Stinsen åkte vi vidare till Kista för att äta lunch.


Byggmax blev nästa stopp, där vi köpte lite lister och penslar till Väddö.

De har öppnat ett nytt Byggmax i Bromma, så detta var första gången vi besökte det! :-) Jättestort och bra utbud! :-)


På kvällen åkte vi till Väddö igen! :-)



Av Lena - 27 juli 2009 23:34

Imorse kl 7 gick jag av sista nattpasset på 2 veckor!

Denna natt var otroligt mycket att göra så att den gick i ett rasande tempo!


När jag kom hem sov jag hela 9 h, ända till klockan 17! (Egentligen inte så bra eftersom jag nu i natt ska försöka vända på dygnet, men jag var helt slut!)


På kvällen åkte vi till Bauhaus för att inhandla lite vit färg till Väddö samt åkte vi till Coop i Bromma för att handla ett fåtal matvaror vi behövde! Där fann vi även att de hade upp till 70% rabatt på kläder och skor, så det blev ett tränings-ute-set till mig från Craft för 125:-, ett par Paxskor till Isabella för 49:-, ett höst/vårset från Abeko till Theo för 99:- samt lite tröjor och byxor till barnen! :-)

MYCKET bra rea! :-)

Av Lena - 23 juli 2009 11:06

Idag sov vi länge på förmiddagen och på kvällen var det dags för mig att bege mig mot jobbet för mitt andra arbetspass på över 1 år! :-)

Det är så roligt att jobba lite och få träffa alla sina arbetskamrater igen! :-)


Natten var lugn ochtiden gick snabbt! :-)


Jobbar nu lördag natt och söndag natt innan det återigen är dags för ett par veckors ledighet! :-)

Av Lena - 23 juli 2009 11:03

På förmiddagen byggde vi en liten vägg mellan vardagsrum och hall för att gränsa av lite!

(Bilder kommer senare)

Vi hann även måla väggen 2 gånger (i vitt), dock behövs en 3dje gång innan den är helt färdig! :-)


Jag hann även med att springa min 10 km-runda (Bengt-Åke-vändan som jag har döpt den till, eftersom det var han som visade mig den) innan det var dags för hemfärd inför stundande jobb nu i helgen! :-)

Av Lena - 22 juli 2009 22:31

Idag, den 22 juli 2009, skulle min mamma/barnens mormor ha fyllt 65 år om hon hade levat!

(För er som inte vet så dog min mamma 1985 i leukemi)


GRATTIS älskade älskade mamma och mormor!!!


Min mamma blev endast 40 år gammal!

Dock när hon dog, och jag var 9 år gammal, tänkte jag att "bara jag får bli 40 år gammal innan jag dör så lovar jag att jag är nöjd med livet".

Nu dock, så är jag snart 40 år, och inte är jag nöjd med denna tid! Inte på långa vägar! Jag hoppas jag får leva med alla jag älskar i MÅNGA MÅNGA år till!!!


I en Blogg av Vimmelmamman som jag brukar följa dagligen (en ung tjej som drabbats av coloncancer) skriver hon:

- Varför skjuta upp saker man vill? Varför inte bära finkläderna, höga klackarna och dricka champagnen en vanlig tisdag? Vem vet vad som väntar bakom hörnet?

EXAKT dessa ord som Vimmelmamman skriver försöker jag leva efter... Leva varje dag av sitt liv och göra det man önskar! Och INTE säga att " det ska jag göra sen!"


Har idag fortsatt fixa lite i stugan, köpt lite virke på Beijer för att bygga en liten vägg mellan vardagsrummet och allrummet.

Romanos har även ägnat sig åt lite elarbete och kopplat in det nya lysröret ovanför diskbänken. :-) Superbra blev det med så mycket ljus!


Tog en eftermiddagspromenad till grannområdet Havsskogen med Isabella som under tiden tog en tupplur i vagnen! :-)


Johan skickade en bild på Nike och Theodor i deras nya arbetsbyxor som de fått idag! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards