Alla inlägg under december 2008

Av Lena - 31 december 2008 16:27

Idag är det, som Nike har observerat, sista dagen på år 2008!


Vi har bara firat in det nya året hemma!


Nike lekte med Nadine på dagen, och Nadine tog hit 2 sjalar som de klädde ut Isabella med! En röd på huvudet och 1 rosa som kjol.

Romanos fick fina färgglada flätor! :-)

Jag har fått nya armband och ett nytt halsband av Theodor och Nike i present som de gjort med sin faster Jenny! Dessa syns på en bild nedan!


Isabella är såå lycklig att det är fullt liv i huset igen med alla barn och Turbo är nöjd även han. Han vill gärna vara med på deras upptåg, och på bilden längst ner sitter han och studerar Nike när hon pysslar.


Vi åt en nyårssupé som bestod av en hel del blandade saker som vi tycker om. Potatisgratäng (som Nike hjälpte till att göra), rökt lax, parmaskinka, vitlöksoliver och en massa desertostar med kex till efterrätt!

Barnen hade önskat prinskorv och köttbullar som man har på ett julbord! :-)


På kvällen roade barnen och jag oss med att spela Supernintendo Super Mario Bros! :-)


Romanos brorson Masis och Mamma Bella ringde från Iran och önskade gott nytt år! :-)


Vid 12-slaget gick vi ut och beskådade alla raketer! :-) Isabella var mycket imponerad av alla människor som var ute och allt ljussken!



Av Lena - 30 december 2008 12:56

Idag är det tisdag och barnen ska komma hem från Dalarna där de varit med pappa Johan och sin faster och farbror över några dagar! :-)


Och som de som känner mig väl vet, så har jag en så hemsk "olycks-ångest"! :-(

Jag är ju så otroligt orolig för att det ska hända något med de som står mig närmast! Som bilolyckor, sjukdomar, dödsfall mm mm...


I mitt jobb ser man ju väldigt många tragiska livsöden, och många gånger då man pratar med patienter som har fått besked om obotlig sjukdom säger de till en:

-LOVA att du lever idag, imorgon kan vara försent! Se bara på mig, jag skulle göra såå mycket när jag blev pensionär, och nu hinner jag ingenting!


Jag tycker det är såå kloka ord! Man vet ALDRIG vad som väntar bakom hörnet!


Jag hade en väninna en gång som sa till mig:

-Lena, vet du vad det värsta som kan hända i mitt liv är?

Och jag, som är som jag är, började ju fundera på olyckor, sjukdomar mm...

- Nej, sa jag och bad henne berätta!

- Det värsta som kan hända är att min son klipper av min dotter hennes hår!


??????

Herregud, tänke jag då! HUR kan DET vara det värsta som kan hända i ens liv?? Och DÅ insåg jag också HUR olika vi verkligen blivit!

Jag brukar tänka på det ibland, speciellt då jag är så orolig som idag för att det ska hända en bilolycka, att vad SKÖNT det måste vara att "bara" (även om det för denna tjej var en stor ångest!) oroa sig för en sådan sak, det är ju bara att gömma saxarna!!! :-)


Nu ska jag och Bella ta en promenad till Coop och handla lite inför nyår! :-)






Av Lena - 29 december 2008 12:54

Idag har Romanos jobbat!

De fick välja om de ville vara lediga 2 dagar innan jul eller 2 dagar innan nyår! De flesta läkare på hans jobb valde de 2 dagarna innan jul, och eftersom vi bara skulle vara hemma spelade det ju ingen roll vilka dagar Romanos tog, så han tog måndag och tisdag denna vecka.


Jag och Isabella passade på att ta en promenad till Vällingby och köpa lite inbjudningskort till dopet mm, sedan hade vi sällskap hem med Romanos!



Av Lena - 28 december 2008 12:08

Har idag varit och gjort månadens handling på Willys i Bromma!

Det var otroligt lite folk där, så skönt att handla i lugn och ro!

Och så skönt att ha allting hemma! :-)



Av Lena - 27 december 2008 12:06

Ännu en promenad idag!

Vi gick till ÖB i Vällingby och handlade lite!

Det har ju varit så fint väder dessa lediga dagar!

Pratade med Nike i telefon på kvällen! :-)

Av Lena - 26 december 2008 12:03

Vi har passat på att ta en långpromenad idag till Coop i Vinsta, mest för att kolla hur man gick dit! :-)

Passade på att handla lite dagligvaror då vi ändå var där!

På hemvägen mötte vi vår hurtiga arbetskamrat Virpan som var ute och sprang! :-)


Annars har vi inte gjort mycket, bara slappat och tagit det lugnt! :-)

Av Lena - 25 december 2008 12:01

Idag har jag, Bella och Romanos tagit en juldagspromenad upp till Johan och barnen för att lämna lite extra vinterkläder!

Vi fick lunch i form av linssoppa med smörgåsar! :-)


Av Lena - 24 december 2008 13:42

Idag har vi varit i Skälby och firat jul!


Vi, det var jag, Romanos, Isabella, Nike, Theodor, farfar Per, farmor Lena, Johan, farbror Hans, faster Jenny, Jennys pappa Lennart, morfar Matti och sist men inte minst hunden Fredde! :-)


Vi kom dit vid 13-tiden och fick glögg med tilltugg.

Därefter åt vi ett suveränt gott julbord med alla dess tillhörigheter!

Jenny hade gjort en jättgod "Vego-jansson" med fetaost! Mmmm... Den var jättegod och jag som älskar fetaost! TACK Jenny!!


Per hade gjort senapsinlagd strömming som han gör varje år,och som vanligt var det en delikatess! :-)


Nike hade med Johans hjälp rullat köttbullar! Hon sa dock att Theo var besviken för att det var lök i!


Lena hade med sin fantasi gjort saffransbröd till efterrätt i form av bokstäver! :-) Theodor tyckte dock att både han och Nike skulle få alla bullar som ingick i deras namn, och vi andra skulle få dela på orden "God Jul" :-) :-)


Mycket julklappar blev det för barnen! Vi andra har ju sedan många år bestämt att vi inte köper julklappar till varandra! :-)


Nikes fick bla böcker, pysselsaker (korsstygnsdukar!), lego och en kamera.

Theodor fastnade för ett Nintendo DS och spelade hela kvällen! Även han fick lite pysselsaker, ett spel, lego mm mm.......


Isabella fick också många saker, men som precis sin storasyster gjorde på sin första jul, brydde hon sig mest om pappret! :-)


Fredde brydde sig inte ett dugg om julklappar, dock julmaten var VÄLDIGT intressant! :-)


Vi kom hem vid 21-tiden och Isabella som inte sovit middag mer än 20 minuter under den intressanta dagen sov 1,5 h,så sedan höll hon igång till kl 2 på natten!


Det var en HELT UNDERBAR julafton!!!!!! :-)


TACK PER OCH LENA!!!! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards