Alla inlägg under maj 2017

Av Lena - 22 maj 2017 13:53

Nu har det nästan gått en månad sedan senaste uppdateringen! Tiden har gått så otroligt fort!


Våran store kille Theodor har hunnit fylla hela 16 år!       


 


Han har även hunnit med att påbörja en kurs för att ta körkort för moped! Det enda som återstår är att skriva teoriprovet!   


Johan och jag har även gått handledarutbildning på körskolan (tillsammans med Theo förstås!) för att han ska få börja övningsköra bil! 


Jag har hunnit börja på ett nytt jobb på Kungsholmsgeriatriken som ligger vid Fridhemsplan. Det är samma arbetsgivare som har Brommageriatriken där jag också jobbar på timme. 

Mycket spännande och roligt att få lära känna alla nya människor och lära sig alla nya rutiner! Verkligen ett jättetrevligt ställe och jag är så glad att jag vågade (och fick mcyket stöttning av fina vännen Sari!) testa! 

Har cyklat fram och tillbaka för det mesta och det tar 30 minuter åt vardera håll med den underbara utsikten över tranebergsbron! Jag vill ju bara jobba på timme och hade tänkt mig ett par pass i veckan men har jobbat 6 pass senaste veckan!   


Nike och jag har varit på konsert i Globen och lyssnat på Shawn Mendes! Jag kan inte påstå att jag lyssnat så mycket på honom innan men det är ju helt annorluda att se live än att lyssna på radion! En jättebra konsert med en artist som verkligen fick med publiken!


     


Jag, Helen och Jenny har hunnit med en middag ute på Mandarin!   


Jag köpte även en deal på Letsdeal till ett studsmatteställe som låg vid Kungenskurva så jag och de 3 stora barnen åkte dit en kväll. Stället hette Bounce. Isabella (som aldrig har varit på något annat liknande ställe) tyckte att det var helt fantastiskt men Nike och Theo som har varit på något i Uppsala tyckte att det här inte var så speciellt. Nästa gång satsar vi på Uppsala!


 


I helgen var det äntligen dags att åka iväg till Kolmården med den andra familjen Öfverbeck , alltså Farbror Hans, Faster Jenny och kusinerna Greta och Astrid!       

En underbar heldag av roligheter, mycket prat och lek och strålande solsken!     


               


I kväll ska jag roa mig med att gå på föreningsmöte här med bostadsrättsföreningen. och imorgon väntar lite jobb på Bromma! 


Ha en underbar vecka mina fina vänner!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards