Alla inlägg under juli 2020

Av Lena - 18 juli 2020 13:29

Sommaren går så fort! Redan över mitten av juli!

 

Jag har precis påbörjat min semester. Jobbade sista dagen igår.

Jag har 4 veckors semester och sen ledighet 1,5 vecka då jag ska skola in Emilio i förskoleklass!   

Stora killen!


Han har verkligen vuxit senaste tiden och har så kul med sina vänner som bor här på gårdarna! De leker från morgon till kväll, både ute och inne! 


 


Emilio har hunnit fylla 6 år också! Vi hade ett litet kalas med vår familj enbart pga Coronatider.


   


Även Nike har fyllt år! 17 år!!! 

Då var vi bjudna hem till Johan och Maria för att fira henne och det var såå trevligt! Vi satt utomhus på altanen och farmor Lena och Farfar Per var där liksom farbror Hans och kusinerna Astrid och Greta   


Vår älskade Nike för ett antal år sedan!   


 

 

Nike har ju börjat övningsköra men hon har tyckt att det varit så svårt med en manuell bil att hålla koll på koppling och växlar mm. Både vi och Johan har ju haft väldigt stora bilar också. Det har lett till att Nike sååå gärna vill ta körkort direkt när hon fyller 18 men hon har inte vågat övningsköra mer än några gånger med våra bilar.

 

Vi pratade med Nike och frågade henne om hon skulle vilja köra om vi köpte en automatväxlad bil. Det skulle hon jättegärna göra sa hon.

 

Sagt och gjort! Jag och Romanos började leta bilar och så hittade vi den PERFEKTA bilen! En lite Hyundai, i10! En bil från 2010 som ägts av en gammal dam som bara hade kört 1500 mil på alla år. Automatväxlad.

 

Bilen fanns på en bilfirma i Eskilstuna! 

Vi har en släkting och fin vän som heter Vrej som bor där som dessutom jobbar med bilar och är bilmekaniker. Romanos ringde honom och frågade om han kunde gå och kolla på bilen och provköra den.

Dagen efter ringde han och sa att bilen är som ny. Det känns inte ens att någon har suttit i den. Det ingick även dubbade nya vinterdäck på fälg.

 

Vi sa till Vrej att han skulle boka bilen så skulle vi komma upp dagen efter och köpa den. Det gjorde vi och vi har aldrig sett en såå stolt Nike som när vi kom hem med bilen.

(Självklart står bilen och försäkringen på mig men vi kallar den ändå Nikes bil eftersom den köptes för hennes skull)

 

Den är så söt och pigg som bara den! 

Och det roligaste var att såfort vi kom hem med den ville Nike bara äta lite middag och sen ville hon direkt ut och övningsköra!     


   


Jag har också fyllt år (även om jag absolut inte firarar min födelsedag). 

I present av stora barnen fick jag en hotellnatt med barnvakt! Det är första gången på 12 år som Romanos och jag har varit helt ensamma! Såå underbart! 

 

Vi bodde på hotell mitt i stan! Jättefint! 

Vi åt middag på vår favoritrestaurang "Greken på Hörnet" och sen tog vi en underbar stadspromenad tillbaka till hotellet! 


       


Kändes mycket märkligt att inte behöva ta hänsyn till några andra än oss själva!      


Vi har även hunnit vara 2 helger på underbara Väddis! 

Jag har börjat måla altanen där. Jag åkte upp en tisdag och började måla. Är ju ledig på onsdagar så jag sov där en natt och målade andra gången på onsdagen innan det var dags att vända tillbaka mot Bromma.


         


Vi har inga som helst problem med att ha så kallad Hemester!   


Jag har äntligen fått träffa mina fina vänner Mona och Helen. 

 

Mona och jag sågs på Caledonian inn och åt middag och pratade! Vi har ju inte setts på flera månader så det blev många timmar innan Monas fina man Daniel kom och hämtade oss!   

 

Har också fått träffa min vän och gamla kollega Helen! Vi åt middag på vår favoritrestaurang "Mandarin". Lika så där satt vi i några timmar och pratade ikapp! 


 


Romanos och jag har även testat på ett nytt träningspass! Body-attack! OJ vad roligt det var! Våra "vanliga" pass har paus nu på sommaren så vi kände att vi kunde testa det här! 

Jag hade kollat på Youtube dagen innan och det såg såå svårt ut! Pratade nästa dag med finaste Saida påjobbet och hon sa att hon gått mycket på det och att det inte alls var svårt. Man gjorde samma repetitioner av en övning många gånger så det var inte svårt att hänga med.

Hon hade helt rätt! Tiden gick så snabbt och det var så himla roligt så nu har Romanos och jag bestämt att varannan vecka ska vi gå på det och varannan vecka på spinning (och så har vi vårt självklara pass Bodypump på måndagar med bästa instruktören Jenny förstås   )


Ett par bilder nedan på vår stora dotter Isabella som snart fyller hela 12 år!


   


Det är nog allt som hunnit hända sedan senaste inlägget!


Ha en underbar fortsatt trevlig helg mina fina vänner!       



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards