Alla inlägg under augusti 2013

Av Lena - 25 augusti 2013 19:55

Stoltaste Nike!

Av Lena - 25 augusti 2013 18:26

Idag har jag och barnen varit och shoppat! Romanos jobbar kväll på närakuten och vi har redan handlat upp alla pengar han tjänar ikväll!   

Shoppade nya träningsskor till både Theo och Nike! Theodor brukar behöva gå runt i många affärer och prova skor, då han har så stora fötter men ändå så smala! De flesta skor som är stora (ca strl 44) brukar även vara ganska breda! Döm om min (och Theos!) förvåning när de första skor han provade satt som gjutna på foten! Vi slog till och köpte 2 par direkt!

Då Stadium hade erbjudandet "Ta 3 par skor, betala för 2" så fick Nike också ett par nya gympaskor! 

Isabella säger ju alltid att hon behöver allt, men inte på Stadium idag! Däremot när vi kom in på HM "behövde" hon genast en massa princessklänningar och diadem med Hello Kitty!    

Åkte sedan vidare till Willys i Rissne (för första gången på evigheter!) Träffade min gamla vän Susanna och hennes man! Vi har inte träffats sedan Isabella var nyfödd tror jag! Så roligt att ses igen!!   


Igår var Romanos och jag på ett bodypump-pass på SATS! Romanos livs första och mitt första på evigheter! (typ sedan 2005 när jag tränade med Sanna!)

Jag har förvaranat Romanos om att han kommer ha så ont av träningsvärk att han inte ens kommer kunna sätta sig och resa sig från en stol utan att skrika samt förvarnat våra kära kollegor om att vi på måndag kommer att mest sitta still på varsin stol!   

Det är så kul med Romanos, för han har verkligen blivit engagerad i det här med träning och tycker att det är så otroligt roligt! Nu är vi två som kan pusha varandra när den ena tappar sugen! HURRA!!!   


Theodor roar sig just nu med att baka muffins medan tjejerna är ute på gården och leker!

Det är så härligt när de är ute så mycket! Måste passa på innan hösten och den kalla vintern kommer!


Nike var i Vällingby hela dagen igår med sin kompis Wilma och hennes mamma! Det var stora dansdagen!

En mycket glad och stolt tjej var det som kom hem på kvällen med en signerad CD, signerad arm och signerade SHORTS av den stora David Lindgren!

STORA tjejen!!!   


Theodor är ju som känt lite känslig för värme! (Läs:Han hatar värme!) Så han håller sig inne på dagarna men går ut på kvällarna! Igår var han ute länge och spelade basket med Peter och låtsasbrorsan Viktor! Det är så kul att killarna umgås även varannan vecka när de inte bor tillsammans!   


Nu ska jag läsa ut min deckare som jag hållit på med ett bra tag! Blir inte så mycket läst när jag jobbar (till skillnad från semester när jag kan läsa ett par böcker / dag!)


Ha en fortsatt trevlig helg mina fina vänner!       





Av Lena - 19 augusti 2013 15:24

Nu åter på väg mot Bromma för en arbetsvecka!
Har haft tre fantastiskt avkopplande dagar på Väddis!

Av Lena - 17 augusti 2013 16:52

Nu var det länge sedan jag skrev något här i bloggen!

Jag och Romanos har avklarat vår första arbetsvecka efter semestern och Isabella har börjat på stora avdelningen Ligan på dagis!
Där går man från att man är 5 år!

Den största och roligaste nyheten är att Åsa och Matz ännu en gång blivit föräldrar och lilla Alicia blivit storasyster till en liten kille!
GRATTIS till nya familjemedlemmen hela familjen!!!!
Och Bella tackar för den superfina klänningen hon fick när hon fyllde 5!

Theo och Nike börjar skolan på tisdag! Fjärde och sjätte klass!
:-O Stora barnen!

Kvällen hos oss idag ska ägnas åt bastubad, deckare och hyrfilm!

Ha en fortsatt trevlig helg mina vänner!!! :-)

Av Lena - 7 augusti 2013 20:10

Idag fyller Isabella hela 5 år! Grattis vår älskling!!

Vi firade på Väddis med att gå på vår favoritrestaurang Akilles Taverna!

STORA TJEJEN!!! :-)

Av Lena - 4 augusti 2013 14:08

Idag åker vi hem till Bromma en kortis. Återkommer redan imorgon kväll.

Vi hämtade Theo från scoutlägret igår så nu är familjen fulltalig igen ?
Theo fick en mycket efterlängtad välkomstmiddag!

Efter kräftorna var det bastudags och kvällen avslutades med en komedi! ?

Några bilder från scoutlägret nedan som Hans tog under veckan:

Av Lena - 1 augusti 2013 21:41

Idag har regnet öst ner en stor del av dagen och vi har tagit en liten slappardag med bokläsning och legobyggande!

Fick ett litet ryck och satte lite lister vid kaminen också (som vi planerat göra i flera år, men som mina vänner vet är lister det tråkigaste jag vet!)

Kvällen avslutas med bastubad och en thriller! :-)

Ha en underbar kväll alla mina vänner :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards