Alla inlägg under oktober 2008

Av Lena - 31 oktober 2008 21:05

I morse kl 8.30 vaknade jag av att något hamrade! Jag hann tänka: Vad är det för galning som hamrar såhär tidigt, innan jag kom på att det var Nike (!!) som satt och hamrade med sitt Brio Mec som vi köpte igår! :-) 


På eftermiddagen åkte barnen till Johan över helgen! De har ju varit här i nästan 2 veckor nu pga höstlovet! :-)


På bilden nedan sitter Romanos och surfar framför datorn medan Isabella sitter och pratar och skrattar glatt åt ett Digestive-kex-paket! :-)


Av Lena - 30 oktober 2008 21:01

Imorse kl 9.45 kom vi åter till terminalen i Stockholm!

Romanos stod i hamnen och mötte oss, trots att vi hade bilen där! Hela 1 h innan båten ankom stod han där och väntade! :-) :-)

Resan har gått jättebra, och Isabella, som jag var lite orolig att hon inte skulle sova på bortaplan, har sovit hela nätterna i genom på båten! :-)


På eftermiddagen tog vi en vända till Erikshjälpen för att titta lite! Vi hittade en hel back med Brio Mec (en sorts träbitar med muttrar och skruvar att pyssla med) som blev jätteuppskattat av barnen! Hela kvällen pysslades och snickrades det med dessa! :-)


Nike och Isabella mös lite i sängen på kvällen!

Av Lena - 29 oktober 2008 12:50

Vi började dagen med frukost i buffén.


Därefter klädde vi på oss vinterjackor och begav oss mot spårvagnen som skulle ta oss till Aquaria på andra sidan Helsingfors.


Mycket fiskar och ormar var det att se. Vi har ju varit där en gång tidigare för ca 1 år sedan, så barnen visste vad de ville se.

Avslutade besöket där med en fika i cafeterian innan det var dags att bege sig till båten igen.


Theodor var mycket bekymrad då Isabella somnade precis innan vi gick in på aquariet och inte vaknade förrän vi var tillbaka på båten! Han tyckte synd om henne som missade hela evenemanget! ;-)

(Mamman tyckte dock det var väldigt bra att hon sov hela tiden!)

Av Lena - 28 oktober 2008 12:45

Idag på förmiddagen gick jag och hela barnaskaran upp till jobbet för att planera julschemat med Eva!


Efter det gick vi hem och packade för att åka iväg på en 36-h x-ning till Helsingfors. Det var bara jag och de 3 barnen som åkte! Romanos var tyvärr tvungen att stanna hemma för arbete och ett tandläkarbesök.


Vi tog bilen och parkerade den på långtidsparkeringen för att slippa bära så mycket! :-)

Båten, Viking Lines Mariella,  avgick kl 16.45, och vi började med att äta buffé! Perfekt när man har barn, så de får äta det de vill ha. Självklart blev det prinskorv och köttbullar, och till efterrätt chokladpudding och glass i stora lass! :-)


Efter middagen var det lekrummet som gällde, och därefter spel och dans (dock ingen dans för mig eftersom jag hade bebisen att bära!).


Isabella hängde för det mesta i sin bärsele, och stortrivdes med alla människor och nya saker att studera! :-)

Av Lena - 27 oktober 2008 12:42

Idag har barnen haft första dagen utav höstlovet.


Vi hade planerat att åka till Uppsala och träffa fam Hedgren, men pga att vi hade missuppfattat varandra lite så tar vi det om en vecka istället! :-)


Barnen har lekt med alla kompisar här hemma på gården. Theodor och hans kompisar har byggt en koja i skogen här utanför, och Nike har mest ritat med sina kompisar!



Av Lena - 26 oktober 2008 21:18

Idag har Nike varit på Sofias 5-årskalas! Den första bilden visar vilka kläder hon valde som festkläder! :-)


Under tiden hon var på kalas var Romanos hemma med Isabella och jag åkte till Willys i Bromma och storhandlade. Handlade så mycket mat att kassören undrade om jag handlade för ett företag :-D

Dock sa jag att jag bara handlade för hela månaden! :-)


Sedan när jag kom hem fortsatte jag roa mig med att betala räkningar! Nike satt i mitt knä som moraliskt stöd!:-)


Lägger även in en bild på Nike brevid Isabella. Isabella har en fin mysig plyschdress på sig! ( Känns den igen Anna? ;-) TACK!!! )


Theodor har ett mycket mystiskt sätt att gömma sig för fotografen! Bakom Romanos fot! ;-)

Av Lena - 25 oktober 2008 21:15

Idag har vi haft en vilodag!


Barnen lekte med sina kompisar hela dagen! Full fart alltså! :-)


På kvällen åkte jag iväg till Coop och handlade lite lördagsgodis till barnen.... och lite till mig och Romanos också :-) ;-)


Av Lena - 24 oktober 2008 17:46

Idag på förmiddagen då jag lämnat barnen gick Isabella och jag ut och sprang!

Har ju börjat springa så smått, och tar med Isabella i sin Emmaljungavagn. Av detta får jag ju extra motion, speciellt igår, då det var full höststorm! Vilket extremt motstånd det var att springa i uppförsbacke och motvind i storm! :-) Bra benmuskler får man! :-)


Vid 15-tiden när jag hämtade barnen hade jag lovat Theo och Nike att vi skulle åka till ToysRus i Barkarby för att de skulle få köpa varsin leksak för sina ihopsparade veckopengar. Theodor köpte ett Starwarssvärd och Nike köpte en mjukiskatt och en mjukishäst som låter på diverse sätt!

Även Isabella fick en leksak, en till babymobil som hon kan ha över sin spjälsäng(hon har ju en sedan tidigare men denna hänger över skötbordet). Den nya mobilen invigdes med mycket gott resultat.


På kvällen hade vi myskväll med chips och film! Theodor valde film, och det blev Asterix och Kleopatra


På bilden nedan: De 3 syskonen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards