Direktlänk till inlägg 9 december 2021

Ett så sorgligt farväl av finaste Eva!

Av Lena - 9 december 2021 14:56

Vår fina fina Eva har gått bort. Eva som bodde med Lasse i Varberg där vi var varje sommar.


Minnesstunden var så fin och så sorglig! Jag kan inte förstå att hon är borta!


Det var så fint att vi fick träffa Åsa och Mats med alla barnen och maken Lasse men det var så tråkigt att det var under sådana sorgliga omständigheter!


Vi har så många glada minnen och tänker på dem ofta!


Du är sååå saknad Eva!   


Här hemma har det varit mycket sjukstuga fast med "vanliga" sjukdomar som förkylningar och huvudvärk. Jag har åkt på en magsjuka också så jag är hemma några dagar från jobbet.


Sedan sist har jag och Mona hunnit ses och ätit en god middag på Cadedonian inn. Jag har även hunnit ta en långpromenad med Karin och pratat ikapp allt som hänt sedan sist.

 

Vi går även med Hans och Helen och kör bodypump en gång i veckan. Kul med både nytta och nöje!


Romanos och jag hade en egen utekväll när vi gick på bio (känns som att det var 100 år sedan vi var på bio senast. Vi såg sista filmen med Bond och vi båda tyckte att den var bra.

Sedan åkte vi till vår favoritrestaurang Greken på hörnet och intog en god middag innan vi åkte hem.

Vi har ju sådan lyx nu att stora barnen passsar Emilio!   


Vi har varit på julbord med jobbet också! Vi var på Långholmens värdshus och kan ni tänka er att våra gamla kollegor från geriatriken var där samtidigt! Sååå roligt! Det var många som trodde att jag och Romanos åter börjat på geriatriken   .

Mycket god mat blev det!


Annars händer det inte så mycket. Vi har så mycket på jobbet med vacciner mot både säsongsinfluensan och Covd 3-dosen och så har vi ju förstås alla vanliga besök också så man blir ganska trött.


Nike och hennes pojkvän Filip är uppe på Väddö just nu. Jag blir så glad att stället utnyttjas! Det är såå roligt att de vill vara där. Just nu är varken Isabella eller Emilio så taggade på att åka dit så vi har inte varit där på jättelänge.


Som ni vet så är jag jätteintresserad av ekonomi och för något år sedan körde jag en period med köpstopp. Det var bland det roligaste jag gjort så nu har jag bestämt att köra en omgång till from 1/1. Jag ska försöka köpa så mycket som möjligt begagnat och sälja av sådant vi inte behöver.

Upplevelser ingår inte i mitt köpstopp men jag ska inte handla en massa onödiga saker. 

Är med i en grupp på Facebook som är otroligt peppande.

Den här gången är målet att spara ihop till en resa till Canarieöarna nästa vinter (om man nu får resa då, det får vi se.)


Nedan är ett exempel på att Emilio hade vuxit ur sina Adidasskor (samt att de verkligen hade sett sina bästa dagar) och då hittade jag ett par i nästa storlek på Tradera för 30:-. Som hittat!



  

 


Nu ska jag vila mig en stund. Har inte återhämtat mig från magsjukan även om det är mycket bättre än vad det var igår.


Sköt om er alla mina vänner!      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards