Alla inlägg under november 2009

Av Lena - 20 november 2009 12:15

Dagen började med ett utvecklingssamtal för Thedor!

Han fick mycket väl godkänt och har utvecklats något kolossalt i främst läsning!Glad


Vid 12-tiden hade Isabella och jag tvättstugan att ta hand om i ett par timmar.


Hämtade barnen som vanligt vid 15-tiden och vid 16-tiden kom Marianne, Eva och Pia hit för lite "förfest" (egentligen väntade vi på att Romanos skulle komma från jobbet och vara hemma med barnenFlört) innad det bar iväg mot "Caledonian inn" i Spånga för restaurangbesök!

Mycket prat och skratt blev det, innan kvällen avbröts abrupt av att Mariannes syster ringer och säger att Mariannes son blivit vittne till en hemsk påkörning där hans kompis blev påkörd av en bil i Hässelby!Rynkar på näsan

Snabbt som attan körde Eva hem Marianne till sonen, sedan fick även Pia och jag skjuts hem av snälla Eva!Glad

Hoppas på att göra om denna trevliga tillställning snart igen, dock utan bilolycka eller andra hemskheter!

Av Lena - 19 november 2009 14:42

"Inget är som väntans tider" sägs det ju. Det kan man lugnt påstå stämmer! Inget är som väntans tider av känslan att kasta bort tiden på att inte kunna göra saker för att man bara väntar!

Idag skulle vi få en leverans från DHL med vår duschkabin mellan klockan 9-13. Och vi har varit beredda ända tills nu, när klockan är 14.45 NU ringde chaffören och sade att han kommer om 5 minuter.

Men hela dagen när vi kunde ha gjort så mycket annat som behöver göras (som att handla, åka till tippen mm) har gått åt till just att vänta!Obestämd

Jaja, man säger ju också "Bättre sent än aldrig", så vi är glada iallafall att vi får varorna nu!Glad


Vi har även fått våra kakeldekorplattor idag med posten. Nu gäller det bara att bli av med badkaret innan vi kan sätta upp kabinen och fixa klart badrummet!

Har lagt ut badkarsskötbordet på Blocket, och det ska komma en tjej och hämta det senare idag, så det är vi (förhoppningsvis!) också av medGlad


Ikväll ska jag åka till Hässelby och gå en promenad med Carina och vovven Lukas! Glad

Det är så roligt att ses och prata bort en stund, få pussa lite på vovven och dessutom få trevlig motion! Glad


En glad liten Isabella hämtade Theodors huvudkudde igår för att ligga  på,men när hon sedan väl tyckte det var dags att sova middag blev det ändå golvet som gälldeFlört


      

Av Lena - 18 november 2009 11:50

När jag var på Skansen i september med min kompis Anne så pratade hon om något som hette middagsfrid och idag när jag gick in på Föräldrarnätet var det ytterligare en tjej som skrev om just detta företag och att hon var så nöjd.

Jag blev ju nyfiken, så jag gick in och tittade på deras hemsida, och det låter ju som en helt fantastisk idé, speciellt här hemma där det oftast blir samma maträtter pga bristande fantasi och barn som är världens mest kinkiga barn vad gäller maträtter!


Det går ut på att de skriver matlistor, packar matvarorna som behövs för dessa maträtter (mycket ekologiska varor) och kör ut maten, antingen en gång per vecka eller en gång varannan vecka!

Det kostar 875:- / vecka och då är maten beräknad för 4 personer i hushållet, så om man då är färre räcker maten även till matlådor!Glad

Lite dyrare matkostnader kommer vi att få / månad, men jag har tänkt detta projekt (är mycket inne i projekt just nu märker jagFlört) som ett sätt att komma på lite olika nya maträtter att variera med.


http://www.middagsfrid.se/


Ska bli spännande att se om/hur det funkar för oss!Glad


En som iallafall har middagsfrid är Isabella! (Middags-lurs-frid kanske?)


  

Av Lena - 17 november 2009 11:30

Thedor har varit på scouterna ikväll, och då fick de sina skjortor som var beställda samt har de sytt en scout-halsduk! Glad


    


Isabella och jag har idag varit uppe på vårdcentralen för att även Isabella skulle få vaccinet mot svininfluensan! Nu är hela familjen (utom Turbo) vaccinerade och det känns jätteskönt!Skrattande (Johan har också sitt roliga kvar, men ska få via Ericsson)

Idag var det Marie som gjorde oss den stora tjänsten att sticka Bella och Marie hade jag som handledare när jag gjorde min primärvårdspraktik 1998 på Råcksta vårdecentralGlad


Efter vårdcentralsbesöket, då jag ändå var i Vällingby, passade jag på att gå ner till simhallen och hämta mitt sim/träningsårskort som jag köpt via Wellnet, där jag är med via jobbet.

Jag hade köpt ett helt fel kort, och betalat 500:- för lite, men döm om min förvåning när föreståndaren på simhallen sa att det var ok ändå, jag fick mitt kort trots detta! Vilken OTROLIG service!Skrattande

Villkoret var att jag lovade att träna ofta! Hmmm... Jag med min träningsmoralFlört

Då barnen också har årssimkort på simhallen är tanken att jag ska gå dit och bada med dem någongång per vecka!



På kvällen när Romanos kom hem gjorde jag en lite prov-springtur (min korta 4,6 km vända) för att se hur det kändes i min infekterade stortå! Det gick att ta sig fram, men det var inte speciellt behagligt! Obestämd

Skulle behöva komma igång på riktigt igen, men får väl ha tålamod att vänta tills tån läker...



Av Lena - 17 november 2009 11:03

Och så idag fick jag ytterligare en påminnelse om hur tacksam man ska vara för att man mår bra! (Tycker det har varit väldigt många för många påminnelser på senaste tiden om just dettaRynkar på näsan)


En tjej i min föräldrargrupp (på nätet) har till allra största risk drabbats av inflammatorisk bröstcancer, en cancerform som är mer aggressiv än "vanlig" bröstcancer och som sprider sig mycket snabbt!

Tjejen är 2 år yngre än jag, har 2 barn sedan tidigare (varav ett är lika gammalt som Isabella, därav är vi med i samma föräldrargrupp) och hon är dessutom gravid med sitt tredje barn!


Jag är verkligen så tacksam för att jag och mina nära mår bra, är friska och får möjlighet att umgås med varandra! Alla de saker som man ibland gnäller om (som tex grått och regnigt väder) är egentligen sådant som man ska vara så glad för att man får uppleva!

För vad gör det egentligen om regnet öser ner, när man är frisk?.....



Av Lena - 16 november 2009 16:20

Fick en bild här om dagen av en gammal jobbarkompis.


"Oron för svininfluensan ökar" var rubriken på mailet! Flört


  

Av Lena - 16 november 2009 14:45

Idag är det verkligen en grå dag utomhus!

Jag (och många andra gissar jag) blir så trött och seg av att aldrig solen tittar fram!

Har idag i allafall, trots seghet, postat lite Traderapaket samt plockat ordning lite.


Isabella blir seg hon också, men har roat sig med att leka mycket med sin lilla leksaksspis samt dragit ur sladdarna till de flesta lampor vi har här hemma som hon når (som att det inte skulle vara tillräckligt mörktFlört)


Snart är det dags att gå och hämta de stora barnen i skolan! Glad


Häromdagen var jag för första gången i föreningens tvättstuga och tvättade ett överkast som inte gick in i vår tvättmaskin här hemma. En jättefin tvättstuga med 3 stora maskiner, 2 tumlare och ett torkskåp.

Jag tycker att det är så bekvämt att kunna tvätta och torka tvätten hemma, men nu har jag bestämt mig för att testa hur mycket jag kan spara på elräkningen genom att enbart tvätta i tvättstugan istället,så jag har bestämt att 3 månader framåt nu ska jag enbart tvätta där, sedan får det bli en utvärdering på elräkningarna om det är värt det eller inte!Glad

Det är inte springet fram och tillbaka jag tycker är jobbigt (då tvättstugan ligger i porten brevid), utan det är tjafset som blir om att folk inte städar och vem som har städat finast osv som jag tycker är det jobbiga!

Men om man sparar mycket pengar får det väl vara värt tjafset också!Flört



Av Lena - 15 november 2009 14:30

Jag har idag målat väggarna i Isabellas rum ytterligare en gång. Nu kvarstår tapetsering av fondväggen innan det är färdigt!


Vi har även blivit klara med laminatgolvsläggningen!Glad


Romanos satte upp en lampa med 3 spot i taket från Ikea (föstås, vi har väl nästan bara saker därifrånFlört)


Det känns som att man inte kommer någon vart, men om man ser till det stora hela i rummet så är det inte så mycket kvar! Glad


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards