Alla inlägg den 14 november 2009

Av Lena - 14 november 2009 18:45

I morse när vi klev upp var det en mycket mörk och grå dag vädermässigt!

Scouterna där Theodor är med hade en "tävlingsdag" i Ådalen samt skulle de efter tävlingarna åka till scoutstugan på Lovön för övernattning (Theodors första scoutövernattning).

Arvid (Clara och Tomas son) och Theodor har sett fram emot detta länge, men tyvärr blev Arvid sjuk så att han inte kunde föja med denna gång! (Hoppas dock på att det blir en ny övernattning snart, så att båda killarna kan hänga med!)


Vi samlades vid parken kl 11, och där delades vi in i olika grupper som skulle utföra vissa uppgifter på vissa stationer. Jag och Nike hamnade i föräldrargruppen på 5 personer.


Vi skulle lösa koder, knyta knopar, bygga bårar samt lägga om sår. Även husbygge, flaggstångsresning och samarbetsövningar stod på schemat.


                


Observera renhornen som en av min grupps medlemmar hängt ovanför dörröppningenFlört


  


Nike och jag var glada över att få komma in i tältet med kaminen för att värma oss lite under tiden vi åt vår matsäck!


    


Vid 15-tiden begav oss Nike och jag hemåt medan Theodor stannade kvar för att åka vidare med gänget till scoutstugan!Glad

Träffade idag även en doktor som jag jobbat med för en väldans massa år sedan på Västra sjukhuset. Jag var mest förvånad över att han kom ihåg mig, då vi enbart jobbade ihop på jourtid. Han hade sin dotter i Theodors grupp!


Har även ikväll fått höra av min goda väninna Marianne att en person som vi jobbat med och som vi båda tycker väldigt mycket om blivit mycket dålig!Rynkar på näsan




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards