Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Gammal och avbruten vänskap

Av Lena - 25 maj 2011 17:07

I natt hade jag en dröm om en gammal vän till mig!


Vi var vänner i över 10 år! NÄRA vänner som delade så mycket! Som följde varandra i livet och stöttade varandra genom de svårigheter som uppkom med jämna mellanrum och gladdes med varandra åt det som var lyckligt!


En vänskap som varade i 10 år för att sedan avbrytas då vi utvecklades åt totalt olika håll.

Trots att vi en gång pratade ut om alla olikheter som uppkommit och försökte "börja om" så lyckades vi inte få vår gamla vänskap att hålla!


I natt, för första gången på många år drömde jag om denna person och det slog mig imorse när jag vaknade att det är hennes födelsedag idag!

Det måste vara något omedvetet att jag just i natt drömde om henne!


Att våga släppa taget om det gamla som blivit ohållbart är ett måste, fast det ofta är bland det svåraste man kan göra! Man ska leva HÄR och NU och inte försöka hålla kvar vid sådant som bara blivit en negativ sprial, framförallt inte när man båda gjort allting för att försöka lösa situationen!

Livet är för värdefullt för att låta tiden gå åt till negativa känslor!


Carpe diem!    

 
 
Ingen bild

Marre

25 maj 2011 18:54

Jag hoppas du kontaktade henne pronto! :)

Lena

29 maj 2011 19:48

Nej, ingen kontakt! Har försökt för många gånger! :) Till slut blev det nog!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards