Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Lena - 18 maj 2011 12:41

Nu har Musse varit hos oss i 4 dagar! Tiden går så fort! Det känns som att det var igår han kom!


Vi har kommit fram till att Turbo verkar ha ett dåligt morgonhumör (till stor skillnad från sin matte då...  )

På mornarna är han väldigt irriterad på Musse och såfort Musse kommer i närheten fräser han. Musse är som tur är så förstående för dåligt morgonhumör att han backar då! (Precis som Romanos gör för mig tidiga mornar kanske?  )


På eftermiddagarna/kvällarna däremot är de kompisar! De pussas till och med då och då, och igår låg båda två på varsin sida om Romanos i soffan och kelade!


Vi hoppas att Turbos morgonhumör blir bättre med tiden!    


Musse är nog den mest fantastiska hund man kan tänka sig! Så lugn och glad! Vi har nu 2 mornar i rad gått en lång skogspromenad!


Igår var han första gången hos Berit när jag jobbade! Såå suveränt bra att han kan få vara där och ha sällskap!! TACK Berit!!  


Jag hade glömt hur otroligt socialt det är att ha hund! Som tex finns det en dam som jag brukar möta då och då som har en liten Cockerspaniel tik. Jag har försökt prata med henne när vi träffats för att få klappa lite på vovven, men hon har knappt hejat och gått vidare.

Igår mötte jag och Musse henne och jag sa hej och tänkte bara gå vidare, men en kvart senare stod vi fortfarande och pratade då hon var så intresserad av Musse!  

Och idag när vi var ute kom en engelsk byggarbetare utspringande från en tomt där han höll på att bygga bara för att hälsa på Musse!  KUL!


Romanos och jag har knappt hunnit träffas denna vecka då vi gått om varandra för Musses skull men nästa vecka har jag ledigt så då blir det bättre igen!  





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards