Alla inlägg under mars 2010

Av Lena - 14 mars 2010 11:45

Förmiddagen började med ett dubbelpass träning i Vällingby med Jenny. Först körde vi ett steppass och därefter var det ett muskelpass!

Otroligt bra tränare idag, men tyvärr var hon bara vikarie på Vällingby, så vi får se om vi får träna för henne någon mer gång...


Vid 14-tiden var vi bjudna hem till Morfar Matti och Marita.


 


En jättetrevlig fikastund med bla hallonpaj och glass ute på en inglasade verandan! Det är helt fantastiskt vad solen värmer redan!


   


Isabella är så förtjust i Marita, och fastän vi inte träffats på ett par månader springer hon bara rakt upp i hennes famn!


 


Marita har även hon katt! Närmare bestämt 2 stycken. En grå hane som heter Lucifer och är 5 år, och en svart/vit hane som heter Smulan och han är 16  år.


    


Mycket bus och lek blev det ju också förstås!


 


Romanos passade på att fota lite han också!


 


På kvällen var det Nikes tur att ha simträning, och vi åkte i väg till Vällingby.

Nike sa när vi kom fram att hon absolut inte ville fortsätta nästa termin. Då jag frågade varför kunde hon inte svara på varför hon inte ville fortsätta.

Jag blev lite ledsen att hon inte ville forsätta med simningen då jag (och Johan) tycker att det är en så utomordentligt bra träning, men jag skulle aldrig tvinga henne att göra något som hon inte vill.


Dock när hon började simma i bassängen kom lärarinnan Eva och sa att hon tänkte ta ut någon idag. Och det blev Nike!!!

Nike är alltså så bra att hon nu ska få hoppa upp en klass i simning!!!

Observera att i början av terminen var det osäkert om hon ens skulle få gå kvar i denna grupp som hon går i nu då hon var mycket mer oerfaren i simning än de andra i gruppen, och nu är hon den enda som får gå vidare till gruppen över!

Hon har verkligen utvecklats under denna korta tid, och mycket tack vare en underbara lärarinnan Eva samt att Johan har övat mycket med henne!     

- Mamma, jag tänkte att jag skulle gå en termin till! sa hon när simlektionen var slut!!  

Av Lena - 12 mars 2010 11:45

Idag gick jag så äntligen till frissan!

Klippte mig samt färgade & slingade håret på "Stil & Snitz" i Vällingby, och vad skönt det är när man ser de slitna tesarna falla till golvet!


Efter frissan möttes Eva och jag upp i Vällingby för att köpa lunch att ta med hem. Det blev ju självklart grekiskt...  


Vi åt vår lunch och efter det satte vi oss framför datorn för att boka vår Danmarksweekend som vi planerat att göra!

Bokade tåg tur och retur samt 2 olika hotell i 4 nätter!  

Jag har ju bara varit i Danmark en gång, och då inte i Köpenhamn, så jag tycker det ska bli jätteroligt att få se denna omtalade stad!

Och självklart ska det bli underbart roligt att än en gång få åka på en resa med Eva!  

Senaste resan vi gjorde tillsammans var vi ju i Rom!


Isabella verkar också ha fått reslust! Åtminstone ser det ut så när hon bär omkring på sin gula resväska med en Älg på   (Egentligen är det Theodors väska som han fick av farfar Per när han var liten, men den har nu övertagits av Isabella!  )


    


Idag har jag jobbat kväll och farmor Lena kom hit och tog med Theodor till simskolan i Vällingby simhall!

De åkte buss ifrån mitt jobb!


TACK Lena för hjälpen idag!!!

Av Lena - 11 mars 2010 16:24

Så idag kunde vi inte stå emot längre... Vi kände oss tvugna att boka en resa  

Just idag känns min flygrädsla inte alls (även om jag vet att den kommer att återkomma och när det väl är dags att ge sig av kommer jag som vanligt fråga vad det var för en idiot som bokade denna resa  )


Det blev 2 veckor med all inclusive till Gran Canaria, hotell Dunas maspalomas, där vi var förra våren!


 


Vi åker den 10:onde december och kommer åter på julaftons morgon! Det är helt otroligt, men att åka då skiljde ungefär 20.000:- mot att åka både senare och tidigare! Gissar att det beror på att de flesta människor inte vill vara på resande fot på själva julafton!

Dock om vi inte hinner fira jul på julafton kan vi alltid fira det den 25 december! Då har man ju mer att se fram emot!  

(Tidsplanen är dock än sålänge att vi flyger hem på natten och landar tidigt på julaftonsmorgon, så att vi hinner fira lite jul på julaftons eftermiddag/kväll!)


Det känns verkligen jätteroligt att det är bokat och klart. Det enda som känns lite tråkigt är att våra vänner familjen Andrén inte kan åka med denna gång!    

Men det blir förhoppningsvis många fler resor genom åren. (Om vi inte störtar denna gång förstås....  )

Av Lena - 10 mars 2010 16:07

Idag har Isabella varit på dagis mellan 9-15 och stora barnen i skolan och på fritids.


Själv passade jag på att gå på ett muskelpass i Vällingby vid lunchtid. Jenny och jag pratade sist om att det är bra att gå för olika tränare då alla kör olika övningar, och tjejen som har det här lunchpasset är verkligen inspirerande!  


Har även äntligen bokat tid för att klippa mig! Det var ju flera år sedan jag var hos frissan, så nu känns det som att det varit dags ett tag! 


Theodor blev kvar i skolan när jag hämtade Nike då han har blockflöjtslektion mellan 16-16.40

Nu när det är ljust ska ha gå hem själv därifrån har vi bestämt, och det är en stolt kille som känner sig så stor när han får göra det!


Theodor skulle även ha spelat basket i kväll men bad om att få hoppa över det ikväll, och då jag tycker att han har ett så fullt schema just nu så är det självklart att han får det!





Av Lena - 7 mars 2010 13:35

Idag skiner solen, och på mätaren som var i solen just då stod det +5,6 grader!


Vi passade på att gå ut på gården hela familjen!  


                 


Det var första gången under denna vinter som Turbo var ute i mer än 5 minuter!


Även grannarna Oliver och Linus kom ut och lekte lite!


 


Nu är det dags att laga lite hemmagjort pizza! Degen står på jäsning, pizzasåsen på dragning och ingredienserna skall skäras upp!


Turbo var mycket nöjd igår när vi återkom från vår minisemester i Jönköping, då hans sovkompis kom tillbaka!



Och just nu sitter Johan på ett flygplan på väg till USA!  

        

Av Lena - 6 mars 2010 22:24

Tjejerna vaknade redan 6.30 imorse vilket verkligen hör till ovanligheterna i den här familjen!

Nike gick upp för att se om Åsa och Matz hade vaknat, men hon kom och lade sig en stund igen när hon insåg att ingen var vaken än.

Isabella låg kvar i sängen någon timme och "pratade" innan hon också ville gå upp.


På bilden nedan, världens vackraste Åsa med världens finaste mage där Matz och Åsas lilla bebis bor!


  


Åsa hade planerat att vi skulle åka till leklandet Monkey Town idag och redan från att barnen steg upp frågade de när vi skulle åka!


   


Ett jättefint lekland med mycket olika leksaker fanns på "Monkey Town".

Isabella var världens lyckligaste som fick klättra hur hon ville! Theodor och Nike var väldigt hjälpsamma och hjälpte henne att klättra och åka rutschkana.


                 


Vi har verkligen haft ett par helt fantastiska dagar tillsammans! Det har tyvärr inte blivit så ofta vi kunnat ses pga avståndet mellan oss,men vi hoppas att det nu ska bli oftare!

TACK Åsa och Matz för ett par jättefina dagar!   


Vi åkte från Jönköping med 3 supertrötta barn, och resan hem gick om möjligt ännu bättre än resan ner! Jag sträckkörde hem med 3 glada barn i bilen hela resan!  


När vi kom hem till Bromma hade Romanos lagat Tacos till oss och det smakade väldigt gott!  


Efter middagen slappade vi allihopa (inklusive Turbo!) framför melodifestivalen på TV!  

Av Lena - 5 mars 2010 22:00

Vid 10-tiden imorse packade vi bilen full för att påbörja vår resa mot Jönköping för att hälsa på Åsa och Matz!

Vi har sagt så länge att vi ska åka dit och nu blev det äntligen så!

Jag hade förberett mig på en resa där vi skulle vara tvugna att stanna ungefär 2 gånger i timmen pga att Isabella verkligen inte gillat att åka bil!

Mycket glatt överraskad blev jag när vi endast stannade en gång längs hela vägen, och det var för ett välbehövligt lunchuppehåll på MC Donalds i Klinga utanför Norrköping!


       


Därefter gick resan vidare, och vid 14-tiden ca kom vi fram till Studiegatan i Jönköping där Åsa väntade på oss!

Det var så roligt att äntligen få ses igen!  

Senare på eftermiddagen kom även Matz hem från jobbet!


Theodor tyckte att det var så varmt inne och ville att vi skulle att vi skulle gå ut på en promenad, så vi gick till en närliggande lekpark!

Isabellas glada min då hon fick se gungorna ses på bilden nedan!


    


En mycket spacig klätterspindel som blinkade och till och med lät fanns också i lekparken!


  


Givetvis fanns det även massor med snö att leka i!


        


Efter någon timme ute i kylan fick vi en supergod middag med fläskfilé (som Theodor hela tiden tydligen trodde var kyckling berättade han när vi kom hem!), potatisklyftor, tzatsiki och grekisk sallad!  


 


  

Av Lena - 4 mars 2010 22:00

Jobbade idag mellan 7-16.

Barnen var på fritids och dagis.


Lite bilder nedan på Theodor som har hittat på en ny lek att köra Isabella i en kartong längs golvet


    


Och man kan bli mycket trött av en dag på dagis! Till och med så trött att man tvärdäckar i sin matstol!


    


På kvällen körde Jenny och jag ett Box-pass! Båda var vi dock ganska trötta efter nattvak och tidiga mornar, men kul var det ändå!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards