Alla inlägg under januari 2010

Av Lena - 8 januari 2010 23:45

Idag vid 18-tiden gick jag, Theo och Nike iväg till Beckomberga simhall för att bada med familjen Björklund.

Idag var även Tomas med, och han busade som bara den med barnen medan Clara simmande lite motionssim.

Själv fick jag äran att gosa med deras 4-månaders underbara Meja eftersom jag inte badade! (förvånadsvärt va, att jag inte badade?   


När vi sedan gick ut i duscharna hörde jag någon som ropade på mig, och när jag vänder mig om står min gamla kollega Susanna där med sina tre söner!   

Susanna jobbar nu med Romanos, liksom många av mina tidigare kollegor! Vårdvärlden är ännu mindre än den vanliga världen!  

Av Lena - 7 januari 2010 17:21

Idag var första skoldagen för Theodor och Nike efter jullovet!

Båda barnen har nog längtat lite till skolan, för de sa båda två att det varit jätteroligt idag!   


Isabella är ju ledig fram till måndag då hon börjar på dagis igen efter 3 veckors ledighet! (det är fortfarande jourdagis som gäller fram till måndag och vi tyckte inte att det var så bra med nytt ställe och nya fröknar när hon precis börjat vänja sig vid det ordinarie dagiset)



Av Lena - 5 januari 2010 18:11

Idag fick vi ett roligt samtal från Iran!

Det var Romanos brorson Masis som ringde! Han brukar ju ringa men har nu haft problem att komma ut på telefonnätet pga oroligheterna i Iran, men idag lyckades han äntligen!

Han berättade att farmor Bella tittat på alla bilder på vår blogg, och hon säger att Isabella är så lik sina tjejkusiner när de var yngre!

Ska bli så roligt att få se foton på kusinerna och jämföra!   


Snart ska jag gå iväg till jobbet för att jobba natt! Det är den sista extranatten innan jag går på mitt vanliga schema efter föräldrarledigheten!   


Vi har varit iväg till djuraffären i Vällingby idag och roat oss med att köpa kattsand.

När vi ändå var i närheten passade vi på att gå in på Coop och shoppa lite mat!


Har idag lagat ytterligare en rätt från Linas Matkasse:

Pasta med pestobönor och tomat-och mozzarellasås.

FANTASTISKT gott!   


Har även lagt kyckling (som är morgondagens rätt) i marinad till imorgon när den skall tillagas!

Av Lena - 4 januari 2010 18:15

Idag har vi äntligen satt upp vår skjutdörr och skjutdörrskornischen till vårt sovrum! Jättebra blev det, dock var det givetvis en nästan lika svårförståelig beskrivning som till duschkabinen!


Sedan skruvade vi ihop 2 svarta hyllor (egentligen kökshyllor) från IKEA som vi satte upp i badrummet!


Och vips, så börjar renoveringen (som ett tag kändes som den aldrig skulle ta slut) närma sig sitt slut!

Några få lister är det kvar att köpa och sätta upp, men sedan är det ÄNTLIGEN KLART!!   

Av Lena - 3 januari 2010 15:06

Idag kom morfar Matti och Marita och fikade med oss.

De hade köpt med sig en princesstårta, som nog är hela familjens riktiga favorit!  


   


Mycket trevlig fika-och pratstund hade vi.     

Av Lena - 1 januari 2010 18:31

Igår fick vi ett mycket roligt samtal att familjen Andrén (som vi lärde känna när vi var på Kanarieöarna i våras) var på väg mot Stockholm för att fira nyår med några kompisar.

De sa att de gärna ville träffas innan de åkte tillbaka mot Gävle idag, så idag har vi ÄNTLIGEN fått träffas igen!

Och vilken härlig känsla det var! Precis som Anna-Karin sa, så kändes det som att vi träffats igår när vi såg varandra!  

Linn och Nike fann varandra direkt igen och började leka. Mycket svår var det att sära på dem när det var dags för Linn att åka hem!


Vi fikade och pratade samt smidde lite planer för framtiden med nya träffar! (som definitivt skall bli oftare än det gågna året!!)

Anna-Karin och Uffe har även börjat spara till en resa som skall bli av om 4 år, och vi vill så gärna följa med på denna! (Så jag måste kanske börja gå i terapi för att bota min fruktansvärda flygrädsla?  )

Så det  är dags att starta ett resekonto för att börja spara pengar!


     


Theodor hade varit ute med sina kompisar och åkt snow-racer, och när han kommit in och ställt dem på hallgolvet var det 2 mycket intresserade personer som ville prova dem!


   


TACK familjen Andrén för en helt fantastisk eftermiddag, och vi ser fram emot nästa träff snart igen!   

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards