Alla inlägg under januari 2010

Av Lena - 22 januari 2010 13:24

Har precis gått en promenad fram och tillbaka till Vällingby med musik i lurarna! Promenera kan man ju trots allt göra trots att man är förkyld!   


Hämtade ut paketet från Lindex innehållande 2 långärmade tröjor till Nike samt 8 par vinterhandskar/vantar till Isabella och Nike, allting för totalt 300:-



Passade även på att slinka in på Polarn och Pyret när jag ändå var i Vällingby. Visste att de också hade rea och jag har varit på jakt efter en speciell tunika till Isabella i storlek 98 eller 104 (för framtida bruk d.v.s)

Hon har en i strl 92 som jag tycker är så fin på henne.

Blev jätteglad när det fanns 1 tunika kvar i den storlek jag ville ha! Köpte även ett par svarta matchande tights och en matchande klänning till. Allt på rea förstås!  


     

Av Lena - 22 januari 2010 09:50

Jag har lyckats dra på mig en riktig förkylning! Gissar att Bella och jag drabbats av samma virus, då hon också är snörvlig!


Ikväll är det kursstart för Theodor i simning. Han ska gå en kurs för Spårvägen sim i Vällingby simhall.

Även Nike skall börja en kurs för dem, men på söndagar!   


Tänkte försöka ta en promenad upp till Vällingby nu under dagen för att hämta ut ett paket som jag beställt från Lindex med vantar och mössor till barnen till nästa vinter. (Rea, tag 2 betala för 1).

Brukar ju passa på att shoppa sådana saker när man får det lite billigare.   


På bilden nedan är det en glad tjej som är på väg till dagis!


  

Av Lena - 21 januari 2010 21:03

Har ikväll gått en långpromenad med vår supertrevliga granne och vän Maria som bor på gården brevid!

Det blev en ordentlig promenad på 1 h och 20 minuter runt i Bromma!

Fantastiskt skönt att komma ut och så jätteroligt att ha fått en "gå-kompis"!  

Jag har länge försökt hitta någon här i närheten som tycker det är lika härligt med promenader som jag tycker,och av en slump igår kom Maria och jag på att vi båda tycker jättemycket om att promenera!   

Hoppas på många promenader tillsammans framöver och senare i vår kanske även några joggingturer!

Av Lena - 21 januari 2010 16:23

För första gången på länge åkte jag och Romanos till IKEA en lugn förmiddag!

Helt otroligt skönt att gå omkring och det knappt är en kotte där!

Vi shoppade ett nytt diskställ att hänga på en skena ovanför diskbänken, lite plastglas, lister att sätta i taket för att föra sladdar i samt lite tråkiga elkontakter!

Isabella sov sig genom hela besöket  


Hämtade barnen vid 15.30-tiden och träffade på vår gamla granne Staffan samt Clara med barnen!  


Hade planerat att gå på spinning idag men då jag blivit så förkyld hoppar jag det! (Jenny fick också förhinder ikväll, så vi får ta igen det nästa vecka istället)


Nu är det dags att laga lite mat från Linas, "Kyckling i senapssås med ris och kok- eller wokgrönsaker".

Av Lena - 20 januari 2010 09:30

Idag hade vi bestämt att Hans och Jenny (barnens farbror och faster) skulle hämta Theodor och Nike i skolan!

Det var en jättestor händelse för barnen (ja, för oss alla!) då de så gärna velat visa sin skola!

Det blev en guidad tur med Theodor och Nike som guider innan de begav sig hitåt för en fikastund!  

Mycket prat och skratt blev det, och vi har nu bestämt att vi en dag (minst) varje månad skall träffas och uppdatera läget med varandra!  Annars blir det så lätt att tiden bara går och man säger att man skall ses med att det sen inte blir av!


     


Nike hade även en önskan om att vi alla skulle spela "Den försvunna diamanten", så så blev det!


TACK Hans och Jenny för idag!    

Av Lena - 19 januari 2010 11:30

Idag var första dagen med tidig morgon och lämning på fritids, och det gick över förväntan!

Då jag börjar redan klockan 7 satte jag klockan på 5.40 Väckte Theodor och Nike klockan 6, och 6.30 var vi på fritids.

Jag kom till och med en kvart för tidigt till jobbet, så vi hade tom kunnat sova lite längre!  


Romanos lämnade Isabella på dagis vid 7.30, innan han gick till jobbet, så de fick sova lite längre än oss andra!  


Jobbade till klockan 15 och gick och hämtade barnen.


Johan kom vid 18-tiden för att ta Theodor till scouterna. Idag skulle även Arvid (Clara och Thomas son) åka med Johan och Theodor! Det är så bra att man kan samåka och därmed spara både lite tid och miljö!


Nike och jag åkte iväg till Lindex i Barkarby där de hade börjat rean "tag 2 betala för 1". Tycker dock att det var väldigt snålt med reakläder i år jämfört med tidigare år, men några plagg blev det iallafall.

Några toppar och ett par jeans till Nike, en träningströja till Theodor och några byxor och toppar till Isabella.


Passade även på att gå in på Willys i Veddesta då vi ändå var ute och åkte, och kompletteringshandlade lite.



Av Lena - 18 januari 2010 11:33

Såg en bild i dag i aftonbladet på ett flygplan som gick in för landning, och precis innan planet kommer in på landningsbanan ligger en bar i flyglinjen, så att bar-besökarna kan se ett flygplan flyga endast 20 meter över dem!


  


Det påminner mig om en gång när jag var utomlands med en tidigare väninna, och vi satt ombord på flygplanet och tittade ut innan vi kommit fram till resemålet. Planet hade gått in för landning och vi såg folk som låg och solade på stranden enbart några meter nedanför oss.

- Herregud, sade vi! Stackars människor!

Döm om vår förvåning när det dagen efter var VI som låg  på den stranden precis under flygplanen som just skulle landa!   

Av Lena - 18 januari 2010 11:11

Tycker tiden bara rusar fram! Veckorna går så fort så att jag inte hänger med!

Redan måndag igen!


Idag har jag lämnat Isabella på dagis, och i eftermiddag har jag lovat Theo och Nike att jag ska hämta de först, så att de får följa med till dagis och hämta Bellan!   

Det har speciellt Nike längtat efter, då hon jättegärna vill träffa sina gamla fröknar!


Har även packeterat lite Traderapaket som jag ska skicka iväg idag. Har bestämt det här året att jag ska föra protokoll på hur mycket totalt jag får in genom att sälja begagnade saker! Intressant att se tycker jag.


Ikväll har Jenny och jag bokat att vi ska gå på muskelpass kl 19 i Vällingby! Det är ett av de roligare passen tycker vi båda två!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards