Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Lena - 12 augusti 2009 20:50

I morse vid 10-tiden kom plåtslagaren som vi hade beställt för att sätta upp en skorstenshatt på vår skorsten.

Det var gjort på under 1 h, så nu behöver vi inte längre tänka på att täcka skorstenen med en träskiva vid skyfall! :-)


Barnen och jag passade på att åka och titta på en ny strand lite längre bort mot Grisslehamn idag, då det var så fint väder (man får passa på att ta tillvara dessa sommardagar, då man inte vet hur länge sommaren håller i sig!)

En helt underbar sandstrand! Dock var det åt samma håll som Skottviken ligger, så det var tydligen väldigt kallt i vattnet sa de två som doppade sig! ;-)

Isabella passade på att ta en tupplur i sulkyn!


Turbo har också funnit att sulkyn är en bra sovplats! ;-)


Jag brukar aldrig bry mig speciellt mycket om materiella saker, men idag har jag varit en riktig materalist! Jag blev så jättebesviken då jag missade en Tradera-auktion som jag länge tittat på och så gärna velat ha! :-(

I 1 års tid har jag letat efter en gosefilt till Isabella från Pop som inte sålts i butik sedan sommaren 2008! Jag har bara hittat en ENDA under denna tid, och det var denna filt på Tradera! (Det såldes filtar i somras med likadant mönster, dock ej med ena sidan frotté som på den hon har nu)

(Hon har ju en som jag köpte till henne innan hon föddes, och som hon inte klarar sig utan, så jag har tänkt att hon behöver ytterligare en som "reserv" för att överleva om den kommer bort!)

Så jag blev RIKTIGT besviken fast det bara är en filt! :-(

Om någon som läser här på vår blogg ser någon sådan filt någonstans så får ni JÄTTEGÄRNA tipsa mig! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards