Alla inlägg under oktober 2009

Av Lena - 3 oktober 2009 20:45

Idag har hela lördagen gått åt till att fixa och bygga klart väggen som vi påbörjade igår!Glad

Nu återstår att sätta in ett runt dekorfönster som vi beställt idag, sätta upp en skjutdörr samt måla väggen!

Och vi är verkligen nöjda med vår lilla "mini 5a"! (Och ännu nöjdare tror jag vi blir när allt är helt klart!)


På kvällen pustade vi ut med varsitt glas Sangria innan det var dags för sängen!Glad

Av Lena - 2 oktober 2009 20:45

Idag hade Romanos och jag bokat släp på Byggmax mellan kl 13-16.

Vi åkte dit och köpte alla reglar, gipsskivor och isolering vi behövde till väggen i vardagsrummet!

Redan kl 15 kunde vi lämna tillbaka släpet!


När vi kom hem påbörjade vi byggandet av stommen till väggen, och vi blev förvånade att det inte var svårare än det var! Glad

Dock tar det ju sin lilla tid att mäta, borra och skruva, så vi hann inte göra klart hela stommen innan det blev försent att snickra för kvällen!


Och jag var ju och tog prover i måndags för att kolla om jag har eventuell hypothyreos (underfunktion i sköldkörteln). Jag har en längre tid mått så dåligt! Varit nästan som deprimerad utan någon orsak, blivit (väldigt) arg för minsta småsak (har ju alltid haft kort stubin, men inte som senaste året) mm, samt att på min pappas sida har både min pappa, faster och farmor hypothyreos.

Idag fick jag slutligt svar på proverna att jag har hypothyreos! På ett sätt känns det skönt att få veta, då jag verligen hoppas må bättre och kanske bli lite mindre arg igen! Glad

Av Lena - 1 oktober 2009 14:45

Idag hade Beckombergaskolan sin årliga höstmarknad!

Jag och Isabella gick upp och träffade barnen som stod och sålde saker för sin klass!

Nikes klassföreståndare hade gjort en DVD-film där barnen pratade om sina sommarminnen! SJÄLVKLART inhandlades denna direkt! Priset var "minst 20:-) Glad

Även lite egenproducerade tvålar inhandlades av Theodor!

Johan kom upp efter jobbet och vi gick omkring enstund, innan det var dags att bege sig hemåt!


Romanos har varit på Riksby vårdcentral idag på utbildning om diabetes!


På kvällen åkte vi till Byggmax för att boka släp inför morgondagen då vi ska köpa allt virke vi behöver för att slå upp väggen som ska dela av vardagsrummet i 2 delar!

Byggmax lånar ju ut släp gratis till sina kunder vilket jag tycker är en helt otroligt bra service!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards