Alla inlägg under oktober 2009

Av Lena - 23 oktober 2009 17:07

Idag har jag städat ur alla skåp här hemma!


Samtidigt har jag haft 2 mycket trötta individer som mestadels har slappat!


    

Av Lena - 23 oktober 2009 17:02

Har idag tapetserat fondväggen i vardagsrummet! Jag måste säga att både jag och Romanos tycker att Bauhaus tapeter är mycket prisvärda och lätta att sätta upp! Och snygga förstås!

Jag letade ju länge och på många affärer innan jag hittade 2 tapeter med exakt samma mönster fast i olika färg!


På kvällen satte vi även upp lister på ena sidan av Elfagarderoben i hallen! Mycket pyssel är det, och tid tar det! (Och jag tycker att det är lite tråkigt med lister, därav blir de ofta kvar till på slutet på flera ställen!Obestämd)



Av Lena - 22 oktober 2009 16:45

Idag har Romanos och jag kört gärnet hela dagen!

Efter att ha lämnat barnen i skolan lastade vi bilen full med saker som vi hade rensat ut för att lämna till Erikshjälpen! Hela bakluckan blev överfull, så vi hade halva baksätet fullt med saker också!


Därefter lastade vi bilen ytterligare en gång, men denna gång med saker som skulle till tippen (mest byggmaterial).


När vi ändå var vid Riksby återvinningstation passade vi på att handla alla lister vi behöver på Byggmax som ligger precis brevid!


Hemma tapetserade vi vår fondvägg i vardagsrummet och hann precis klart innan det var dags att hämta baren.


Jag hade lovat Theo och Nike att vi skulle åka till Kista C efter skolan och handla presenter till kalas som de ska på på söndag!

Vi passade även på att äta middag där!

När vi var påväg till leksaksaffären smet jag in på Polarn och Pyret där de hade secondhandförsäljning (och pengarna oavkortat gick till PLAN)!

Köpte 5 plagg för 50:- styck! Glad


Barnen hittade snabbt presenter till födelsedagsbarnet, och när vi väl kom hem igen passade vi på att lata oss lite framför "Lyxfällan" på 3an innan det var dags för sängen!


Turbo har kommit på att man kan använda Ikea-kartonger till lampor som "kattkoja"! Det finns ju t.o.m fönster i den kojan! (Fönster som även går att använda som in-och utgång)


    

Av Lena - 21 oktober 2009 12:51

Idag är det onsdag, s.k Lill-lördag!


Jag har roat mig med att lägga upp en hel del Tradera-auktioner på förmiddagen! Det är jobbigt att lägga upp dem, men skönt när det är gjort! (Som mycket annat här i livet!)


Inga biverkningar ännu, efter Svininfluensavaccinet, förutom ömhet i muskeln där sprutan sattes! (Läste just i aftonbladet att många blivit sjuka av sprutan,men varken jag eller Romanos känner något än peppar peppar!)


Tänkte försöka plocka undan lite nu, vilket det ibland känns som jag gör hela dagarna efter en liten tjej som river fram allt! Flört


Romanos har jour idag pga influensavaccineringen på vårdcentralen, så han slutar inte förrän kl 19.



Av Lena - 20 oktober 2009 12:45

Har idag hängt upp våra nya rullgardiner samt de "vanliga" gardinerna i det nya sovrummet!

Rullgardinerna är ljust beiga och längderna är mörkbrun sammet! (LOVAR att fota såsnart vi fått upp listerna!)


Har även målat de resternade väggarna 1 gång till, så nu börjar rummen (vardagsrummet och sovrummet) att  ta sin form!


Ikealeveransen som vi beställt blev tyvärr framskjuten till tisdag nästa vecka pga logistikproblemObestämd



Av Lena - 20 oktober 2009 12:30

I morse hade jag och Romanos bestämt att vår kära vän Monica skulle vaccinera oss mot svininfluensan, så efter att jag lämnat Nike i skolan gick jag och Isabella upp till vårdcentralen och fick sprutan!

(Vi är ju i första vaccinationsgruppen då vi är sjukvårdspersonal)


Har även idag bokat in några arbetspass i form av nätter under december och någon natt i början av januari, innan arbetslivet drar igång på allvar efter mammaledigheten!


Theodor var på scouterna på kvällen,och Johan var med!


Efter scouterna åt vi alla middag här hemma innan barnen hoppade i säng och Johan begav sig hemåt igen!




Av Lena - 19 oktober 2009 12:30

I morse när jag lämnade Nike på skolan så träffade jag Jennie, som frågade om vi skulle ta en fika på morgonen efter lämningen!

Sagt och gjort, jag och Isabella gick över till henne eftersom det ser ut som rena bombnedslaget här hemma pga all renovering!


När jag och Isabella precis kommit hem ringde telefonen, och det var Eva som ringde och frågade om hon kunde komma över och käka lunch! SJÄLVKLART kunde hon det, så vi åt en lunch iform av spagetti och köttfärssås, och sedan blev det lite extra fika med kaffe och bulle till efterrätt!Glad


Theodor gick direkt hem till sin klasskompis William efter fritids, och när jag hämtade honom vid 19-tiden och berättade att Eva hade varit hemma hos oss och käkat sa han:

-Orättvist! Jag gillar ju henne!

Så jag har lovat honom att han SNART ska få träffa Eva (eller Eva-Britta som hans smeknamn fortfarande är för henne)! Glad


Jag har även hunnit ta en springtur idag, min korta vända runt Lidl i Spånga!Glad Vissa dagar känns det lite tyngre än andra förstås, men det som är en extrem skillnad nu mot för några veckor sedan, är att sedan jag börjat äta Levaxin mot min konstaterade hypothyreos har mjölksyran i benen HELT försvunnit!Skrattande

Av Lena - 18 oktober 2009 18:39

Idag hade scouterna (som Theodor är med i) familjedag ute på Lovön.

Jag, Romanos och Isabella åkte bil dit, då vi var lite osäkra om det skulle vara överfullt med barnvagnar på bussen, medan Theo, Nike och Johan åkte kommunalt ut.

Väl framme promenerade vi upp till en eldstad och började dagen med att käka lunch. Johan hade lagat en gudomlig gulaschsoppa (som jag nu fått receptet på, TACK Johan)


    


Efter lunchen var det dags för barnen att delas in i olika grupper, för att därefter bygga varsin koja ute i skogen!

Under tiden för kojbygget fixade Johan och Romanos degen till såkallat pinnbröd som skulle bakas under den senare korvgrillningen!


      


Många fina höstbilder blev det!

Isabella hade fullt sjå med att hålla sig på fötter i sin vinteroverall och sina vinterskor! När hon väl ramlade kunde hon för sitt liv inte ta sig upp på fötter igen, och ibland nöjde hon sig med att bara ligga kvar på rygg och titta upp på trädkronorna!


          


Igår hade vår vän Monika ringt och sagt att vi kunde komma och hämta lite (!) svamp som hon och hennes man Tage plockat igår när de var ute och gick!

LITE svamp var en MYCKET STOR underdrift! Nästan en hel papperskasse full med UNDERBARA trattkantareller var det!

TACK snälla Monika och Tage!!!!! ( Theodor ville inte äta någon middag, utan han tyckte att vi skulle steka all svamp och äta på mackor till middag!)


    


Ytterligare en FANTASTISK sak har hänt idag!

När vi var hemma hos Monika och Tage och fikade var även deras dotter Nathalie hemma! Nathalie tog med sig Isabella upp på övervåningen medan vi fikade i lugn och ro, och när vi skulle åka hem erbjöd sig Nathalie att om vi någon gång ville kunde hon sitta barnvakt!!

HELT UNDERBART!!! Vi som ALDRIG har haft någon att vända oss till som velat vara barnvakt (förutom Bellas gudmödrar Eva och Åsa, men som båda bor så långt bort och liksom jag jobbar både kvällar och helger), och sedan träffar man en underbar tjej, som Isabella tycker jättemycket om och som DESSUTOM säger att hon vill vara barnvakt!!

Kan det bli bättre??

Så nu har vi bestämt att vi ska ha en middag hemma hos Monika och Tage tillsammans med Carina och Jens, och då ska Nathalie ta hand om Isabella!

Därefter har även Romanos och jag sagt att nu när vi fått detta fantastiska erbjudande ska vi gå ut tillsammans på restaurang och bara sitta i lugn och ro och äta någon kväll! Vi har inte varit ute på mer än 1,5 år och ätit, sett på bio  mm!

TACK Nathalie!!! Skrattande

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards