Alla inlägg under oktober 2009

Av Lena - 17 oktober 2009 18:15

Idag har vi stängt av vårt sommarvattten på Väddö för vintern! Passade även på att storstäda och skura golven en sista gång innan våren kommer och vattnet återigen sätts på!


Och idag ÄNTLIGEN, har vi hittat ett riktigt kamingaller att sätta framför kaminen nästa gång vi åker dit! Dyrt blev det, men säkerheten är värd varenda krona!Glad

Köpte ett svart galler på Bauhaus för 1495:-!


På kvällen åkte vi hem till Bromma igen, då scouterna har familjedag imorgon och vi ska vara med på denna!


Lägger även in en bild på Isabella iförd polarn&pyret-fyndet på Tradera!

  

Av Lena - 16 oktober 2009 18:00

Idag hade Romanos och jag bestämt oss för att ta en riktig filmkväll på Väddö med 2 hyrfilmer, chips och lite vin!

Kvällens filmer blev "Män som hatar kvinnor" (bättre sent än aldrig!) och "Johan Falk 1"


Då både Romanos och jag har hört så mycket negativt om just "Män som hatar kvinnor" blev vi myckte positivt överraskade av att vi båda tyckte att den var superbra!Skrattande


Även filmen om "Johan Falk 1" var en bra svensk deckare med bra skådisar! (Vilket gör att vi nu har ytterligare några delar att se fram emot att hyra!)



Av Lena - 15 oktober 2009 19:35

Idag åkte vi återigen till Väddö, och som vi har längtat hit!

Vi var lite oroliga att vi skulle frysa, men efter ett par eldningar i kaminen är det så varmt härinne att vi går i T-shirts!Glad

  

Helt otroligt vad man kan sakna ett ställe! Har nu pratat om att vi ska åka hit halva v 44 då barnen har höstlov om alla är friska! Pratade med Nike i telefonen idag och hon var helt inne på den idén!Glad

Förra året var ju jag och barnen här då, och då hade vi riktigt mysiga höstdagar med mycket bokläsning och filmseenden!


Då min goda vän Carina visade mig sin senaste tatuering sist vi var ute, i form av en stjärna på underarmen, som hon fått då hon råkade hålla armen lite för nära Ikeas ljuslyktor med stjärnor på, har jag idag försökt få Romanos att skaffa en likadan tatuering som Carina, men konstigt nog vägrar han?!!Flört

  


Av Lena - 15 oktober 2009 19:30

Har fortsatt att måla väggarna ytterligare en gång i vardagrsummet!

Har även målat svarta ränder på den 4e väggen, då vi ska sätta svart fondtapet med blommor på där, och knepet var då att måla med svart under där skarvarna kommer att hamna, för att man inte ska se om det råkar bli någon liten glipa!

Har dock (som vanligt) köpt för mycket färg! Köpte 2 halvlitersburkar, men det hade gott och väl räckt med 1, så att om någon behöver en halvliter matt svart väggfärg är det bara att säga till så bortskänkes den omeddelbart! Glad


Idag kom även vårt runda dekorfönster som vi beställt och som ska sitta mellan vardagrummet och sovrummet för extra ljusinsläpp!

Detta har vi planer på att sätta in på lördagskvällen, då vi återvänt från landet! Glad

Av Lena - 14 oktober 2009 19:15

Har idag fått ett set som jag köpte på Tradera för 57:- till Isabella!

En randig långärmad tröja, ett par lila jeans och ett par matchande strumpor till tröjan!

Passar jättebra på lilla tjejen(som egentligen har alldeles för mycket kläder i nulägetFlört)

  

Av Lena - 13 oktober 2009 19:15

Idag har jag hunnit med att måla taket samt taklisterna i nya vardagsrummet samt att måla 2 väggar som skall vara cafélattéfärg!

Det går sakta men säkert framåt!Glad



Av Lena - 13 oktober 2009 19:15

Idag hade jag, Karin och Ted bestämt att vi skulle ses på Ikea i Uppsala för att käka lunch samt för att shoppa lite! Konstigt nog var jag (återigen!) den som shoppade mest, så jag fick bärhjälp av Karin och Ted!

Oscar och Isabella var också med under Ikeabesöket!

    


På kvällen hade Carina och jag bestämt oss för att ses vid Kaananbadet för att gå en långpromenad med vovven Lukas! 1 timme promenerade vi runt Råcksta träsk i solnedgången och pratade!

UNDERBART att ses som alltid Carina! Hoppas det blir snart igen!


Isabella har dille på att klättra i och upp på saker och ting! Häromdagen när jag höll på att tömma hennes blivande garderober från mina och Romanos saker passade hon på att klättra i trådbacken!

  

Av Lena - 12 oktober 2009 19:00

Idag fyller Sarmen 15 år!

GRATTIS Sarmen!!!


Jag och Isabella har varit inne i den stora staden med Eva och shoppat lite samt ätit lunch!

Eva shoppade ett par ursnygga stövlar och jag köpte äntligen en ny handväska! Vi var på en nyöppnad affär som jag inte kommer ihåg vad den heter, men MASSOR av skor fanns det, både till herr, dam och barn och till superbra priser!Glad


På kvällen hade Romanos och jag en riktig slapparkväll! Vi bara satt och degade framför TV:n, så renoveringen låg nere ikväll!


Lägger in en bild nedan från då jag och Bella var i Bålsta hos Jenny och hälsade på! Med på bilden är även Mats hund Häxa!

  


Lägger även in en bild på hur vissa handskas med sina barn!

Romanos och jag höll på att få dåndimpen när vi såg denna man köra ut från Byggmax med sina 2 barn  på släpet!Skrikandes

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards