Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Finbesök :-)

Av Lena - 9 maj 2012 19:26

I kväll har vi finbesök här i familjen! Lena och Pers Cockerspaniel Fredde är hos oss medan de är ute och äter på restaurang!

Han kom runt 17 och då tog Theo och jag direkt en promenad med honom och Musse fram och tillbaka till dagis för att hämta Bella!

Turbo får äran att bo hos Bebban under tiden, han är ju inte lika förtjust i dessa 4-benta varelser med långa öron som resten av familjen är!   


Igår var jag äntligen med Theodor hos polisen i Solna och skaffade ett nytt pass till honom! Det har inte funnits en timmer över till det förrän igår men nu är det gjort!

Därefter åkte vi till Barkarby och Theodor tog en vända på ToysRus för att shoppa något för sitt presentkort som han fick när han fyllde år!

Kors i taket så bad han även om att vi skulle gå in på en KLÄDAFFÄR (!!) då han behövde ett par svarta jeans till uppträdandet i Skolstjärnorna som han är uttagen till! (Alla som känner Theodor vet att det värsta han vet är att prova kläder!  )


Medan vi var i väg var finaste Laura här hos oss och städade samt höll Musse och Turbo sällskap!

Vi tog ju ett Group-on-erbjudande i höstas där man fick 4 h städhjälp en gång i månaden i ett halvår för en billig peng! Vi hade 2 olika företag och det ena var definitivt inte imponerande men det andra som heter "Hemfresh" blev både Romanos och jag mycket imponerade av! Vi har hela tiden haft underbara Laura som kommit hem till oss och städat och nu när erbjudandet snart går ut har vi bestämt att vi ska anlita Laura en gång varannan vecka!

Det är värt varenda öre och mer därtill! Hon är så suveränt duktig och noggrann och det känns så lyxigt att kunna göra en massa andra ärenden och efter det komma hem till en nystädad och fräsch lägenhet!

Att hon dessutom tycker att det är jätteroligt att Turbo och Musse är hemma under tiden är ju ett sådant stort plus!   

Jag har idag passat på att rensa ur alla garderober och det blev (!!) stora papperskassar som ska till Erikshjälpen och 3 kassar med skräp! Tycker att jag är ganska duktig på att rensa ur saker och gör det relativt ofta så jag fattar inte hur det kunnat bli så mycket att rensa ut sedan sist!?


Idag är Romanos med jobbet på en 24-h kryssning! Oj vilken separationsångest han hade imorse innan han skulle gå till jobbet (han åkte till båten direkt efter jobbet)

Det var som att han skulle vara bortrest 1 år! Och han sa att det var sista gången han gjorde något sådant här!

Till saken hör att han aldrig varit bortrest hemifrån och att trots att både jag och Carina har tjatat på honom så har han vägrat. Denna gång hade JAG anmält honom till denna resa men som sagt... Det verkar vara sista gången!

Jag har ju varit iväg med både Eva och Karin på resor några gånger och tycker verkligen att det är SEMESTER att kunna sitta vid middagsbordet i lugn och ro utan att bli avbruten hela tiden! Får se om Romanos inser det efter den här resan?  


Här hemma ska vi snart titta på "Arga snickaren" och därefter "Body of proof" som vi brukar följa varje vecka!


Nike har varit på Capoeira med Nadine och idag har jag och Nadines mamma bestämt att tjejerna ska få gå själva från fritids ner till Capoeiran (det tar ju bara ett par minuter). Tänk vilket stressmoment mindre när de börjar kunna ta sig till och från aktiviter själva!

Mina STORA barn!    


Ha en trevlig kväll alla fina vänner!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards