Alla inlägg under maj 2009

Av Lena - 8 maj 2009 14:32

Idag på morgonen hade jag och Isabella bestämt träff med Jenny och Nova i V-by centrum för att gå en promenad i det vackra vädret!

Vi gick vår "vanliga" runda ner till Hässelby och runt mot Vällingby igen.

Jag passade på att handla lite grönsaker på Lidl i Vällingby innan vi begav oss hemåt igen! :-)


På eftermiddagen var det från början meningen att Nike skulle gå på Nadines 6-årskalas, men pga ett mycket pressat schema hos värdinnan blev kalaset framflyttat! :-)


Efter dagis gick Nike hem med Sofia och lekte ett par timmar! När Romanos kom hem från jobbet tog vi en liten promenad för att hämta henne!


Vi har även fått klasslistan idag, för den klass Nike kommer att hamna i i höst! Hon fick det lyckliga beskedet att hon hamnar i samma klass som Nadine, sin kompis Rebecka på dagis och Linus! :-)

Och världens bästa lärarinna får hon också, en fröken som Theo hade i 6-års! :-)

Av Lena - 7 maj 2009 14:19

Idag har Nike varit ledig från dagis!

Vi har ägnat dagen åt städ, picknick på gården samt förberedelser för plantering av äppelfrön efter Nikes önskan!


Vid 15-tiden hämtade vi Theodor och åkte vidare mot Vällingby där Nike skulle gå på sin lekdans.

Romanos kom också dit efter en utbildning i Hässelby.


Fotade lite bilder på mig och Isabella, och på den understa bilden uttalar Isabella sitt numer vanligaste uttryck när hon ser något hon finner intressant:

-Ohhhh


Johan kom på kvällen och lämnade vår laptop som han gått igenom efter missödet med kaffet.

Han tror att det enbart är tangentbordet som gått sönder och har beställt ett nytt. Och tills det kommer går det att använda laptopen med vårt stationära tangentbord! :-)



Av Lena - 6 maj 2009 14:10

Idag efter skolan var det Theos sista basketträning för terminen!

Dock kommer det att vara en basketfest för alla deltagarna senare i maj, där lite priser mm kommer att delas ut.


Idag fick vi ett mail av Per, där han bla bifogade 2 bilder som han tagit. Den första bilden är på Fredde och Lena1 (som hon kallas i familjen, jag är Lena2) där Lena tränar Fredde i agility!

Den andra bilden är på Theodor och Nike när de firar farbror Hans födelsedag! :-)


Nike har varit hemma hela kvällen och lekt med Nadine! :-)

Av Lena - 5 maj 2009 16:25

I morse när jag hade lämnat Nike på dagis ringde Eva och frågade om jag hade möjlighet att komma upp på jobbet och jobba lite med schemat tillsammans med henne!

SJÄLVKLART hade jag det, så jag och Isabella gick upp på avdelningen och vi satte igång och började jobba!


Helt plötsligt vänder jag mig om, och DÄR står en vän som jag lärde känna för ca 17 år sedan på mitt första jobb i Stockholm!

Åhhh vad jag blev lycklig att se henne igen!!! :-)

Dock var omständigheterna till att vi sågs just där mycket sorgliga och jag tänker verkligen på henne och hennes familj! :-(

Nu har vi varandras mailadresser och telefonnummer, och båda önskade vi att ses snart igen!


Jag hämtade Nike vid 15.30 på dagis, och idag hade Sofia och Nike bestämt att Sofia skulle följa med oss hem ett par timmar och leka, så idag hade jag en till liten tjej med mig hem! :-)

Av Lena - 4 maj 2009 16:19

Idag hämtade jag barnen för  att deras mammavecka börjar igen! :-)


Romanos har gjort sin första dag på ALB (Astrid Lindgrens barnsjukhus) idag (av 2 månader).

Theodors första tanke när jag sa det till honom var:

-Vad bra, för om Nike sväljer en krona igen får hon hjälp på en gång av Romanos! :-)

(Nike hävdar dock bestämt att hon aldrig mer ska svälja något annat än mat och dryck! ;-) )


Jag har idag försökt beställa lite saker för hemkörning till Väddö från IKEA, men första beräknad leverans var den 4/6...

Vi ska ju beställa så mycket nya möbler (garderober, soffa, bokhylla mm), så det skulle vara väldigt tungt att bära allt!

Och tyvärr finns inget IKEA i Norrtälje, utan det närmaste är Uppsala eller Barkarby!



Av Lena - 3 maj 2009 16:14

Idag målade vi färdigt kökstaket! (Har dock inte hunnit fota "efterbilderna" ännu)


På eftermiddagen var det även dags för att bege oss mot Bromma igen, inför den kommande arbetsveckan.


På vägen hem stannade vi till hemma hos Johan och lämnade laptopen för påtitt.


Vi har bytt Isabellas bilstol från babyskyddet till en större stol som vi fått av våra vänner Camilla och Thanassi! De hade den några månader till Rafael innan han växte ur den, och den är som ny! :-)

Isabella stortrivs verkligen i den. Hon ser ut genom fönstret och är jätteintresserad av allt som swischar förbi!

(Att den matchar bilen gör den ju verkligen inte sämre, säger mamman som älskar att matcha saker! ;-) )

Av Lena - 2 maj 2009 16:11

Idag har målningen fortskridit i vardagsrummet samtidigt som vi påbörjade målningen av taket i köksdelen. Även det är från början furu, och ska bli vitt. :-)


Isabella njuter av att kolla på alla träd i skogen som svajar i vinden! :-)


Vi har även bastat idag! :-)


På bilderna nedanför visas vardagsrummet före och efter målning!

Av Lena - 1 maj 2009 16:05

Imorse skedde ett haveri av vår lilla laptop (som har varit en trogen dator i flera månader!). Det råkade komma lite kaffe på tangentbordet, och efter det fungerade den inte alls som den skulle!

(Världens snällaste Johan har den hemma hos sig i dagsläget för att se om den går att fixa, själv sitter jag just nu framför en ca 10 år gammal dator som är så seg att jag ofta inte ids logga in)


Vi grillade för första gången för i år idag, det blev de "obligatoriska" grillspetten med ris och yoghurtsås (vi bestämde ju förra året att ha det som en tradition vid öppnandet av Väddö!)


Vi påbörjade också målningen av lilla vardagsrummet som vi planerat att göra. Från början är det furu och tanken är att det ska bli vitt, både i taket och på väggarna.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards