Alla inlägg under maj 2009

Av Lena - 16 maj 2009 14:42

Idag på förmiddagen påbörjade vi golvläggningen i storstugan!

Det tog hela dagen, och nu är golvet i vardagsrumsdelen samt matrumsdelen färdigt! :-)

Superfint blev det verkligen!

I morgon fortsätter arbetet med köket! :-)

Av Lena - 15 maj 2009 14:32

Vårt mobila bredband strular! Det kopplar ner sig och vill inye koppla upp sig igen! :-(

Jag frågade Johan om han hade några tips, och han säger att på Telias hemsida står att man ska gå in där och uppdatera det mobila bredbandet! Frågan är bara hur man ska kunna gå in på en hemsida då man inte kommer ut på nätet? ;-)

Ska ta tag i problemet när jag kommer hem till Bromma!


På eftermiddagen tog jag med Isabella i vagnen och sprang en vända, en lite längre tur denna gång, men ändå blev den inte tillräckligt lång tycker jag. Måste hitta ytterligare en lite längre tur! :-)


På kvällen vid 17-tiden började jag och Isabella bege oss mot Norrtälje, då Romanos sms:at att han satt på bussen på väg från Stockholm till Norrtälje. Vi handlade lite på Willys innan vi åkte till busstationen och hämtade honom.


På väg hem till stugan gjorde vi en liten avstickare för att titta på en roddbåt som vi sett på Blocket!

Och kan ni tänka er, det var den rosa-vita båten som jag tittat på i höstas som nu var nedsatt med 2000:-!

Och det gick bara inte att motstå den när vi såg den "live" :-) (Trots att Romanos mycket tydligt påpekade att det är min båt! ;-) )

Så nu är vi med båt, äntligen! :-) :-)

Hemleverans till stugan ingick i priset, så nu på torsdag ska den levereras!



Av Lena - 14 maj 2009 11:59

Idag har det gått 1 helt år sedan Romanos och jag gifte oss!

Och det känns som att det var i går!

Vi fick fira bröllopsdagen på varsitt håll, då jag är på Väddö och Romanos hemma i Bromma! :-)

Men vi får ta igen det senare!


Idag har jag passat på att dammsuga och torka ur bilen! Dock var det nog inte meningen att jag skulle göra det idag, för allt som kunde gå fel gick fel!

Men klart blev det tillslut!


Isabella har hittat en ny sysselsättning som hon gillar, och det är att spegla sig! Hon kan sitta hur länge som helst framför spegeln i köket!


Idag började jag fundera varför Turbo var ute så jättelänge, han brukar vara ute någon timme, sen komma in och kolla oss, och sen gå ut igen!

Idag var han ute 3 h i sträck, men när jag väl börjar leta förstår jag varför! Han hade passat på att sova en stund i Bellas vagn på altanen! :-)


Har även hängt upp en krok idag, som jag för många år sedan fick av Per. Det är en hängare med 3 krokar utformad som en Irländsk setter! Och SJÄLVKLART ska den hänga så att man ser den! :-)

Av Lena - 13 maj 2009 11:56

Idag på förmiddagen åkte jag, Isabella och Turbo till Väddö!

Romanos är ju tvungen att arbeta ett par dagar till innan han kan komma efter!


Efter att ha lastat ur golvet samt alla andra saker vi hade med oss tog jag med mig Bella i vagnen och gick ut och sprang en vända!

Första gången jag springer på Väddö!

Det blev en lite kortare vända (då jag inte visste hur lång den var) så nästa gång måste jag utöka den med en liten sträcka!

Funderar på att köpa en joggingvagn till Bella, då de 2 Emmaljungavagnar hon har är så otroligt tunga och jag får väldigt ont i axel/nacke.

Av Lena - 12 maj 2009 17:30

Idag har jag ägnat förmiddagen åt att lägga ut lite kläder på Tradera!

Har ju samlat på mig en del sommarkläder som jag inte haft tid att lägga ut!

Ett par auktioner sålde jag redan inom ett par timmar! :-)


Turbo passade på att ta sig en flera timmars tupplur i Isabellas byrålåda!


På eftermiddagen när Romanos kom hem från jobbet åkte vi till Ikea! Vi hade ju bestämt att vi skulle köpa clickgolvet till Väddis!

Totalt 11 paket golv blev det, samt golvunderlägg!

Sedan köpte vi även 4 lampskärmar, 2 svarta blomkrukor till Theos rum, 2 lådor till vår Expeditbokhylla i vardagsrummet samt lite CD-förvaringslådor till Nike! :-)


På kvällen ringde min pappa och vi pratade en stund! Det är så UNDERBART att höra att han mår så bra!!! Men varje gång jag ser hans nummer på displayen hoppar hjärtat för en stund upp i halsgropen!

(Det var ju inte så länge sedan som han ringde för att berätta att ambulansen var där för att hämta honom! :-( )


Nike och Theo ringde också några gånger under kvällen, och en gång ringde jag upp Nike då hon bett mig om detta på svararen.

När jag ringer så säger hon att hon kollar på "Sjukhuset" på TV3, sen pratar vi en stund.

Helt plötsligt säger hon:

-Nu måste jag titta för ambulansen kör! Hejdå!

Sen la hon på! :-)  Hennes stora idol i världen (förutom Zlatan!) är ju Janne, som kör ambulansen i serien "Sjukhuset"! Då är det viktigt att titta på det! :-)

Av Lena - 11 maj 2009 17:23

I morse lämnade jag barnen för deras "pappa-vecka" igen! Känns som att det var häromdagen jag skrev samma sak! Veckorna bara rusar fram!!


Nåja, efter att jag lämnat Nike tog jag med mig Isabella ut i vagnen och sprang en vända!

Hade ju tänkt försöka komma igång lite nu igen efter Kungsholmen-runt-loppet!


Efter motionsrundan satte Isabella och jag oss i bilen för att köra till Bålsta och ÄNTlLIGEN hälsa på Jenny igen! Det går ju ofta ett tag mellan gångerna vi ses!

Som vanligt hade vi massor att prata om, och tiden flög iväg! (Tiden går snabbt när man har roligt!)

Vid 17-tiden kom Mats hem också, så vi han hejja på honom innan det var dags att bege oss hemåt!


Vi hade bestämt med Per och Lena att vi skulle komma förbi och hämta ett presentkort på Ikea som Per ville bli av med! (Han är, som de flesta vet, inte något stort fan av Ikea precis!)


På vägen från Lena och Per ringer en tjej som jag har mailat till angående en annons på Blocket!

Vi har varit på jakt efter en bokhylledel till serien "Magiker" från Ikea, som naturligtvis har utgått!

Damen som ringde sa att hon hade tid redan ikväll, så istället för att åka till Ikea som planerat, åkte vi till Kungsholmen och köpte bokhyllan istället!

Ohh så fint det blev i Nikes rum, och vad otroligt mycket mer förvaringsplats hon fick! :-)


Ikea bestämde vi att vi tar imorgon istället! :-)


Av Lena - 10 maj 2009 21:07

Igår kväll föreslog Nadines mamma Horea att vi skulle åka till Spånga by idag på förmiddagen.

Dock när vi  vaknade imorse var det så mörkt på himlen att vi var nästan säkra på att det skulle bli regn, så vi bestämde oss för att åka till Lekpalatset i Veddesta istället!

Det passade jättebra, då främst Theodor har tjatat om detta i över ett halvårs tid! :-)


Vi åkte allihopa, alltså jag, Romanos, Theo, Nike och Bella samt Horea, Oscar, Nadine och Armando! :-)


Mycket lek blev det, och alla barnen dröp av svett när det var dags för hemgång!

Vi hann med lite fika också mellan lekarna! :-)

(Horea och jag satt dock och fikade mestadels av tiden medan karlarna stod och tittade på barnen när de for omkring! :-) )


Under dagen har vi även hunnit med att baka 2 sorters bröd samt vaniljbullar.

Vi har även gjort storkok på 2 sorters pastasåser samt storkok på linssoppa! :-)


Theodor och jag var en sväng på Willys och kompletteringshandlade lite!


På kvällen beställde jag 2 par sandaler från internetshopen "Barnskoshopen", ett par rosa Timberlandsandaler strl 35 till Nike för 100:- samt ett par Kavatsandaler strl 20 till Isabella för 125:-!

Det var dessutom FRAKTFRITT, så jag tyckte att priset blev helt ok för 2 par nya skor! :-)

Av Lena - 9 maj 2009 14:37

Idag vid 9.30-tiden tog vi bilen för att börja bege oss till Islandstorget och ta tunnelbanan in till Thorildsplan!

Vi skulle möta upp Johan för att springa Kungsholmen runt!


Barnen började med att springa 1 km, och på bilderna nedan kommer både Theo och Nike på upploppet!

Theo förvånade oss alla genom att springa jättesnabbt! (Ändå sa han att han fick håll en bit, och bara joggade långsamt!)


Jag skulle springa 10 km och Johan 20 km!


Romanos roade Isabella, Theo och Nike medan vi sprang! :-)

De passade på att gå till en lekpark i närheten och leka!


Lite före och efterbilder blev det av loppet!

Som min goda väninna Marianne sa en gång efter att hon såg mig då jag kom från gymmet på jobbet:

-Det är bara en lite rödare Lena än vanligt! :-)


Tidsresultatet har inte kommit i skrivande stund, dock tog Johan tid på sin runda, 1,29 (2 mil!)

Jag tog inte tid, men jag är såå glad över att jag kom runt, då jag inte sprungit sedan december, och dess förinnan varit gravid! :-) :-)

Jag var helt övertygad att jag skulle komma runt på vilja, men inte att jag skulle hamna inom tidsramen (1,5 h)!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards