Alla inlägg under mars 2009

Av Lena - 6 mars 2009 15:42

Idag har Isabellas första tand dykt upp i underkäken! :-)

Hon har ju länge tuggat på allting så vi har varit förberedda!


Av Lena - 5 mars 2009 22:58

På förmiddagen idag tog Romanos Isabella medan jag sov ett par timmar!

Lilla damen har ju fått för sig att man INTE ska sova på efternatten, utan hon är mer eller mindre vaken då.

Inatt var hon vaken mellan kl 3-8 med korta powernaps emellan, så kl 8 gick Romanos upp och tog henne medan jag sov vidare till ca 10.30 :-


När vi ätit frukost gick jag upp på jobbet ett par timmar för schemaplanering med Eva! Tänk att vi planerar schemat fram till 14 juni! Det är ju sommar snart! :-)

Jag fick även återigen en hel kasse av min vän Sari med böcker, och Isabella fick en jättefin fotoram och ett gosedjur iform av en kamel som hon fullkomligt älskar! Hon borrar in huvudet i den och gapskrattar! :-)


På vägen hem (som går brevid Theos skola) träffade jag Theo på skolan, så jag fick krama och pussa lite på honom innan jag gick vidare!

Han har ännu inte kommit i den åldern att han skäms för mamma, så man får ju passa på nu! ;-)


På kvällen åkte vi och shoppade en stege i Solna C. Vi hade ingen stege här hemma, utan har brukat ta till några höga barnstolar att stå på, dock med ganska dålig stabilitet!

Därför har vi länge tänkt att vi måste köpa en stege istället, och idag blev det äntligen av! :-)



Av Lena - 4 mars 2009 22:54

Idag på förmiddagen tog Bella och jag en promenad till Vällingby för att träffa Eva och luncha!

Vi åt som vanligt... grekiskt! :-)

Därefter fikade vi, och denna gången provade vi faktiskt ett nytt ställe (pga att vårt favoritfik Pallas var helt överfullt med folk). Det låg i det nya shoppingcentret i Vällingby!

Lite dyrare men med en supergod kaffe latte! (Med MÖNSTER på mjölkskummet!!)


Romanos hade jour på kvällen och jobbade lite senare än vanligt!


Nike ringde på kvällen och berättade att de varit i simhallen med Johan! :-)

Det är så roligt att de får bada så mycket med honom! Både Romanos och jag är ju ena riktiga badkrukor! (Om det inte gäller bastubad förstås, men det räknas väl inte? ;-) )

Av Lena - 3 mars 2009 15:43

Idag under dagen har jag passat på att städa ur badrumsskåpet!

Hade några parfymer som jag sällan använder (i jobbet får jag inte ha parfym, hemma har jag aldrig parfym och ut och festar går jag så sällan) och har ett par som är mina absoluta favoriter som jag använder när jag väl vill ha parfym!

Tänkte kasta dem resterande, men kom plötsligt ihåg att jag läst i något forum att halvanvända parfymer går åt som smör i solken på Tradera.

Sagt och gjort, jag tänkte att jag kan ju alltid testa!

Så jag lade ut dem, och 1 h (!!)senare var alla sålda?!?!

JÄTTEFÖRVÅNAD blev jag, för jag kunde väl aldrig tro att folk betalar för öppnade parfymer? :-)

Men det är ju återanvändning på hög nivå! :-) (Och lite extra klirr i kassan till vår Väddö-renoverings-kassa!)


Isabella och jag gick en långpromenad till Vällingby-Nälsta-Hem på eftermiddagen.

Skulle posta några paket i Vällingby och hämta ett paket på Nälsta videobutik.


Nike har fått ett Nintendo DS av sin farmor i present, som jag beställt och som jag hämtade ut. SJÄLVKLART blev det ett rosa spel med en rosa förvaringsväska till! :-)

(Det är fler än jag i familjen som gillar rosa!)


Jag har, på tal om rosa, hittat en jättefin roddbåt som jag gärna vill köpa! Den är vit.... och ROSA!!!!

(Kan tillägga att Romanos inte är helt anti idéen, men liiite skeptisk lät han kanske när jag visade bilden! ;-) )

Av Lena - 2 mars 2009 15:39

Idag är det återigen måndag och det är dags för barnen att åka till Johan. De har ju varit här 2 veckor i sträck nu, då de var med Johan 2 veckor innan eftersom de var i fjällen! :-)


Isabella och jag har bara varit hemma och plockat lite. Bellan springer runt i sin gåstol och letar efter sina storasyskon. När hon inte hittar dem skriker hon rakt ut av ilska!


Nike och Theo ringde på kvällen och berättade vad som hänt under dagen.

Vår granne Johan H kom förbi och pratade bort en stund med Romanos! :-)

Av Lena - 1 mars 2009 19:13

Idag har det varit en helt underbar dag med sol och klarblå himmel!

Theodor har varit ute nästan hela dagen med olika kompisar.

Nike var ute på förmiddagen med Måns syster Clara och åkte pulka!


På kvällen kom Nadine över och lekte med Nike! :-)

Isabella fick en hel del urvuxna kläder som Nadine haft, bla en rosa mössa som passar PERFEKT till hennes vårjacka! :-)


På eftermiddagen åkte jag, Theodor och Nike iväg till Sundbyberg, Duvbo där vi köpte ett bord till Isabellas barnmatstol som vi hittat på Blocket!

(Bellas stol är en äldre modell från IKEA, så att det finns inga nya bord att köpa till den på IKEA)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards