Alla inlägg under mars 2009

Av Lena - 15 mars 2009 09:39

Idag på förmiddagen ägnade Romanos och jag oss åt att baka både bröd och bullar! :-)


På eftermiddagen hade Nadines lillebror Armando 3-års-kalas, och Nike var bjuden dit!


Jag åkte till Coop och shoppade lite på kvällen.Meningen var att bara handla mjölk,men då de hade halva rea-priset på alla varor var jag ju bara tvungen att titta lite extra! ;-)

Så utöver mjölken kom jag hem med en Micky trä-tåg-bana i 30 delar som kostade 99:-, 1 par jättefina bruna sneakersskor till Nike för 49:- och ett par små gympaskor till Isabella i strl 21 som jag fick helt gratis! :-)


Åkte förbi Johan på hemvägen för att kolla vilka sommarskor barnen hade där sedan förra sommaren! Detta för att kunna se om jag måste köpa några nya sommarskor inför den stundande semestern.

Nike kunde ha alla sina skor men Theos fötter har vuxit som bara den, så där blir det till att köpa lite nya sandaler!


Isabella är ju inte så förtjust i att ligga på golvet i vanliga fall,men när storasyster ligger på golvet så kan Bella ligga där hur länge som helst! :-)

Av Lena - 14 mars 2009 09:32

Romanos och jag fick en idé om att vi skulle prova att möblera om lite i Nikes rum! Sagt och gjort!

Vi bytte plats på sängen och bokhyllan samt vred bokhyllan, och vilken skillnad det blev! Mycket bättre utnyttjande av utrymmen! :-)

Som tur var blev även Nike nöjd med projektet! ;-) 


Vid 17-tiden var det filmvisning i vår gårdslokal!

Filmen som visades var Madagaskar, och många barn var där! Det vankades popcorn och läsk, precis som på en riktig bio! :-)

Det var en jättetrevlig tillställning där barnen fick se på film och vi vuxna som var med hade en trevlig mingelstund. :-)


På kvällen var det så dags för den stora melodifestivalen, där hela familjen satt bänkad i soffan! Eller åtminstone jag och Romanos! Theodor, Nike och Bella dansade framför TV:n till varje låt! :-)

Tänk om en annan gjorde så, vad mycket motion man skulle få då!

Theodor höll på Måns, Nike på EMD och själv älskar jag ju låten med Caroline af Ugglas (även om jag inte tror den hade haft så stor chans utomlands!)....

Dock fick ingen av oss som vi ville.... :-) Kul med överraskningar! :-)

Av Lena - 13 mars 2009 09:21

Idag har barnen varit i skolan och på dagis!


Isabella och jag har promenerat till ÖB i Vällingby och handlat lite samt till Apoteket och Lindex i Vällingby C innan vi gick hemåt! :-)


Vid 15-tiden hämtade vi barnen och åkte direkt vidare till Coop Vinsta eftersom vi bestämt att vi skulle handla lite fredagsmys! :-)


Nike har börjat med att vilja mata Isabella, och Isabella är mer än nöjd med det! :-)


Av Lena - 12 mars 2009 20:43

Tiden går så fort....

Bara jämför bilderna på Bella som jag idag laddat ner i datorn från min mobil! Det känns som igår hon var så liten, fast redan har hon hunnit bli över 7 månader.


Nike har varit på teater idag med dagis. De var i Björklundshage och såg en teater som hette "Kofferten". Det var en mycket uppskattad föreställning där barnen hade fått prova spela olika instrument.

Nike hade även råkat ut för en liten incident där hon slagit sig och fått en riktig blåtira på höger öga! :-(

(Fotodokumenterat på fotot längst ner)


På eftermiddagen åkte jag och Nike iväg till hennes dans. Det var avslutning idag för de barn som inte anmält sig vidare.

(Nike ville dock fortsätta, så henne har jag anmält för 8 gånger till)

Ett mobilfoto på många rosa tjejer finns nedan! :-)


Romanos hämtade Theodor på fritids.


Efter kvällsmiddagen åkte hela familjen iväg till Intersport i Barkarby för att köpa nya basketskor och en ny basketboll till Theodor. 

(Man är tvungen att ha skor med sulor som inte är svarta, och Theo hade bara sådana innan, så därför bar det iväg på en shoppingtur.)

Av Lena - 11 mars 2009 12:42

Nu har vi åter blivit förkylda, så det är bara att ta ett varv till i förkylningsträsket!


Nike har varit ledig idag istället för imorgon, för hon vill inte missa teaterföreställningen som hennes dagis ska på imorgon!


Förkylning till trots har Theodor idag varit på sin livs första basketträning. Han har börjat i ett lag som heter Blackebergs Basket och han tränar i Nälstaskolan!

Ett gäng mycket trevliga killar verkar det vara i laget! :-)

Efter första träningen var Theo mycket nöjd och han längtar redan till nästa onsdag! :-)


På bilderna nedan visas 2 sötnosar som verkligen tycker om varandras sällskap!

De sover, vaknar och t.o.m sträcker på sig tillsammans! :-)

Av Lena - 9 mars 2009 10:14

Idag hämtade jag och Isabella Theodor och Nike efter deras skol-respektive dagisdag!

Isabella har bara njutit hela kvällen och suttit och studerat sina storasyskon noga! :-)


Romanos har jobbat en "vanlig" måndag med ett stort antal patienter (som vanligt efter helgen).


Johan kom över på kvällen och lämnade Theos och Nikes Nintendo DS.

Av Lena - 8 mars 2009 15:43

Idag har Romanos och jag roat oss lite i köket!

Vi har gjort storkok med soppa samt bakat bröd! Testade ett nytt recept idag med lite grövre mjöl! Strödde även solrosfrön ovanpå.


Nike ringde på förmiddagen och pratade en stund. Det är så roligt nu när man håller telefonluren intill Isabellas öra, för hon har börjat "prata" tillbaka med Nike! :-)

Av Lena - 7 mars 2009 15:38

Idag på eftermiddagen kom Johan och barnen förbi för att hämta en skolbok som Theo glömt här.

Nike hade varit hemma hos Sofia och lekt på förmiddagen, och berättade om det! (Sofia är dotter till min jobbarkompis Elsa som jobbar på en annan avdelning i vanliga fall, nu är hon också mammaledig!)


Har även passat på att beställa en hel del foton på fotopapper från Fujicolor.se. De hade ett bra erbjudande där man fick 100 kopior gratis (man betalade endast 29:- för frakt).

Måste ju framkalla lite så jag har bilder att klistra in i Isabellas årsbok som jag börjat med.


På kvällen gick Romanos, jag och Bella iväg och shoppade lite på Ica i närheten! :-)


Sedan var det melodifestivaldags! :-)

Och för EN gång skull gick en låt som jag fullkomligt älskar vidare till globen! (I vanliga fall brukar de låtar jag gillar alltid komma bland de sista! ;-) )

"Snälla Snälla" med Caroline af Ugglas! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards