Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Kär återträff, fjällen, veterinär och fina Väddö!

Av Lena - 23 februari 2014 13:59

I torsdags hade jag en mycket kär återträff med mitt gamla nattgäng från Brommageriatriken! Vi sågs och tog en drink i gamla skatteskrapan vid Medborgarplatsen innan vi bänkade oss på Göta Lejon för att se musikalen "Pricilla"! En helt fantastisk musikal med mycket skratt!     


 


Innan musikalen hade Musse hunnit med en vända till veterinär Ellen för borttagande av tandsten! Han blev sövd och var mycket groggy hela dagen! 


Stora barnen åkte till fjällen i går och blir borta en vecka! Snowboardåkning står på schemat hela veckan för dem!


 


Jag, Romanos, Bella och djuren har spenderat helgen på underbara Väddis! Såå härligt att äntligen komma dit! Det var hela 2 månader sedan vi var där senast! Idag när vi åkte hemåt kändes det verkligen som vår i luften! 

En riktig slapparhelg och som vanligt när man åker dit och kopplar av känns det som att man har varit borta hemifrån mycket längre tid än vad man egentligen har! En stor glädje var att få prata lite med kära Bengan innan vi for därifrån! :-)


 


Nu blir det lite mer slappande här hemma i Bromma med matlagning (Romanos fixar det förstås! :-) ), bokläsande och kanske något TV-tittande. Sedan blir det tidig läggdags! I veckan som kommer jobbar jag nästan varje dag då det är sportlovsvecka och många har önskat ledigt på jobbet.

På tisdagen har jag och Isabella en date inplanerad med Lena, Per och Fredde! :-)


Ha nu en fortsatt trevlig söndagskväll mina vänner och imorgon tänker vi extra på farfar Per!       




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards