Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Lena - 25 mars 2013 16:36

Veckan för mig börjar med ett par dagars VAB för Theodor!

Jag hämtade honom hos Johan igår (efter en liten cykeltur på hans nya cykel :-) ) och i bilen sa Theo helt plötsligt att han skakar av köld (Och han är ju verkligen den varmblodigaste av alla annars!)

Jag frågade om han trodde att han skulle orka simma, och det trodde han, men när vi väl var framme i Vällingby och han gick ur bilen ångrade han sig när han märkte hur mycket han skakade!

Så det blev raka vägen hem till sängen där han däckade inom 2 röda! Något piggare nu men inte helt återställd så en dag till blir nog bra att han är hemma. (TACK sötaste Sara för allt stöd!)


Jag är precis hemkommen efter att ha hämtat Bella på dagis och där också fått en våffla på föräldrarfikat som hade anordnats! :-)


För ett par veckor sedan gick vår TV sönder! Den började stänga av och sätta på sig själv konstant. Sökte lite på nätet och insåg att det tydligen var "ett vanligt fel" på just den modellen av TV (Samsung från 2008) och att man kunde köpa något kort och byta ut. Eftersom varken Romanos eller jag är tekniska för fem öre när det gäller sådan teknik insåg vi att vi inte skulle klara av att laga den utan vi beställde en ny TV och tänkte kasta den gamla i elsoprummet. När vi sedan var hemma hos min pappa senast kom vi på att han kanske skulle han kunnat fixa den men då hade vi ju redan beställt en ny.

Pappa ville dock ändå ha TV:n och försöka laga den så att Marita och han kunde ha den istället för deras gamla TV som börjat krångla!

TV:n hämtades och vips så satt ett nytt kort i den och den fungerar galant!

Så nu är vi 2 familjer som är nöjda med våra nya TV-apparater!   


Nu ska jag börja fixa lite våfflor, våffeldagen till ära!

Theodor (som ÄLSKAR våfflor) trodde han skulle kunna klämma i sig en fast han inte mår helt ok ännu.  


Ha en jättetrevlig måndagskväll alla fina vänner!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards