Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Lena - 11 juni 2010 18:45

Idag var det då dags för den årliga vårfesten med Brommageriatriken.  


Mycket lekar blev det, bland annat byggande med kapplastavar vilket Calle fixade galant!  


  


Taunia tog nästa gren (eftersom det skulle vara någon som var smärttålig, vilket är förståeligt  )


  


Efter det var det Gabbies tur, och hon skulle använda sig av en griptång för att samla ihop så många småbitar som möjligt under en viss tid.


    


Den sista grenen var att leka "Hela havet stormar", och efter mycket övertalning gick kära Marianne upp och sprang det fortaste hon kunde! Tyvärr var det någon annan som vann, men jag tycker ändå att Marianne var klart bäst!  


  



God mat fick vi (åtminstone vi som inte var vegetarianer!  )!


Ytterligare några bilder på mina kära kollegor nedan:


         


Marianne ville även prova min kamera, så hon tog en närbild av mig!


        

Av Lena - 11 juni 2010 10:31

Min pappa ringde till mig igår och berättade att han fått ett brev från ett ikassoföretag! (Och då ska man veta att min pappa är den mest ordentliga person som finns i det fallet att betala räkningar i tid och har i alla år varit livrädd att vara ens en h försenad med att betala!)


Inkassobrevet kom från ett företag som i sin tur fått kravet från Tradera!

Tradera... Min pappa som knappt vet hur man loggar in på en dator skulle ha registrerat sig och sålt något på Tradera! Knappast....


Efter att idag ha ringt till Tradera visade det sig att någon registrerat honom med hela hans personnummer och namn och sedan sålt saker i hans namn ( man betalar ju provosion på det man säljer och det var denna räkning som gått vidare till inkasso!)


Personen på Tradera hade varit mycket trevlig och tillmötesgående enligt min pappa, och nu efter inrådan av denne person, har pappa polisanmält händelsen samt skriftligen begärt uppgifter om personen som falskregistrerat sig i min pappas namn!

Även inkassobolaget var mycket tillmötesgående och rev fakturan direkt! Endast kopia på polisanmälan skall skickas in!


       för personer som lurar och utnyttjar andra människor!!!!

Av Lena - 11 juni 2010 10:05

Lite bilder från skolavslutningen nedan.  


  

Jag och Clara (som är klassmammor i killarnas klass) hade fixat fika och lite presenter till de fina fröknarna!  Johan kom över innan avslutningen och hjälpte till att fixa och bära inför fikat!


Till allas stora sorg kommer Pia att sluta i klassen i höst, då hon ska börja jobba med en annan klass.

Kersti kommer dock att fortsätta, vilket vi är jätteglada för!  


   


Även Nikes fröken kommer att sluta och börja med en annan klass i höst! Och Nilla, som är förskolefröken och som följt både Theodor och Nike följer ju inte heller med upp i skolklassen! Dock sa jag att Romanos och jag förväntar oss att hon är kvar och ska ha Isabella om några år när hon kommer upp i förskoleklass, och detta lovade Nilla försöka hålla!    


   


Nilla visar mattetal på tavlan!


 


3 förväntansfulla tjejer!


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards