Alla inlägg under december 2009

Av Lena - 13 december 2009 16:00

Idag har Romanos och jag varit igång hela dagen och fixat saker som behövde bli fixade!


Romanos har fixat duschkabinen så att den är nästan klar, dock ska dörrarna på, och med den otroligt dåliga beskrivning man fick med går det inte att se hur man ska montera dessa, så vi måste ta ytterligare en vända till Bauhaus och titta på den som står uppställd där för att se hur vi ska göra.

Vi monterade även ihop vår nya PAX-garderob som numera står brevid duschkabinen! SUVERÄNT med förvaring blev det verkligen!  


På menyn idag var det dillkött! Det var min favoriträtt när jag var liten, och lika gott var det idag!

Efter 1 vecka med Linas matkasse är både Romanos och jag överförtjusta i detta koncept med hemleverans av matvaror och tillhörande recept!  


Tvättstuga hade vi på kvällen mellan 17-19.30

Av Lena - 12 december 2009 11:15

Sov fram till 14.30 efter nattens jobb!

Hade bestämt att jag skulle gå upp "så tidigt" (brukar annars sova till ca 17 efter att ha jobbat natt) för att jag skulle kunna gå och lägga mig i normal tid och inte vända på dygnet!

Kollade på reprisen av "Arga snickaren"!


Efter att ha lagat lite middag (frukost!) så åkte vi iväg till Bålsta för att ta in posten, vattna blommor och basta lite hos min pappa!

Passar så bra att vi har kunnat basta där nu när vi inte haft en dusch pga att vi väntat på den nya glasskivan som var trasig till vår nya duschkabin!  




Av Lena - 11 december 2009 11:00

 Efter att jag hade lämnat Isabella på dagis begav jag mig mot Kista C där Carina och jag hade stämt träff för lite julklappsshopping och en fika!  


Jobbade natt mellan fredag och lördag! Jobbade med Märta och Lennart, och natten gick i ett rasande tempo! Det är verkligen så roligt att träffa alla kära arbetskamrater igen efter så lång tid som "hemma-fru"  

Av Lena - 10 december 2009 16:31

Passade på att gå på ett core/spinningpass vid lunchtid för att prova på detta också!

Roligt, säkert nyttigt och jättetufft var det!   


Då jag ändå var i Vällingby passade jag på att titta lite i affärer, och två par tights inhandlades samt 2 par vinterstövlar.

Slank även in på Kicks för att köpa en brunkräm som jag har använt i många år, men självklart hade den utgått!

Och det är så typiskt, för det är den enda jag har testat som INTE svider i mina ögon!  

Nu var tjejen i affären så gullig att hon gav mig en liten burk med prov på en annan kräm (så att jag slapp lägga ut massa pengar på att köpa en hel burk om jag sedan inte skulle tåla den!  )

Av Lena - 9 december 2009 16:15

Nike har namnsdag idag! Hon heter ju Anna i andranamn!

Och igår när vi var hos Monika på vårdcentralen så lärde hon Nike att den dagen då Anna har namnsdag ska man baka pepparkakor! Detta var Nike mycket snabb med att berätta för Johan, så vi får se om det blir ännu mer pepparkakor nu?  


På kvällen hade Jenny och jag åter bokat att vi skulle ses på Vällingby sporthall för lite träning. Tyvärr blev Jenny sjuk, men då jag redan tagit mig dit körde jag ett 60-minuters spinningpass ändå! En jättetrevlig och bra ledare var det!


Till middag idag blev det torskfilé i apelsinsås med ris och broccoli/ärtor till! Jättegott var det verkligen och så enkelt att laga! TACK Lina!  


  



Av Lena - 8 december 2009 16:15

Jag hämtade Nike och Theodor idag för att vi skulle gå upp på vårdcentralen så att de skulle kunna få vaccination nr 2 av svininfluensavaccinet.

Jättebra gick det, och det var vår egen Monika som tog sig an barnen denna gång också!

Isabella får dock vänta några dagar på sin vaccination då hon är så förkyld i nuläget.


Romanos och jag passade på att åka en sväng till Bauhaus för att köpa lite saker till badrummet som vi saknade!

Av Lena - 7 december 2009 16:00

På morgonen efter att jag hade lämnat Nike och Isabella gick jag vidare upp på jobbet och jobbade lite med schemat!

Så nu vet jag hur jag jobbar ända fram till mars!


Vid 19-tiden hade jag bestämt träff med Jenny för att köra ett muskelpass i Vällingby sim/sporthall!

Ett jätteroligt pass och mycket trevligt träningssällskap!

Hoppas på många fler sådana pass!


Idag var även premiären för oss med hemkörning av mat/recept! Vi nappade på ett erbjudande från Linasmatkasse.se. Man fick prova en kasse för 499:- med en veckas mat och recept.


Av Lena - 6 december 2009 18:01

Mathem.se var en tjänst vi provade i fredags.


Det är Icas hemkörning av matvaror och de hade en kampanj på att man fick första hemkörningen utan extra kostnad.

En otrolig lyx att få hem alla kassar till ytterdörren.

Det är bra att ha lite koll på vad priserna brukar ligga på på olika matvaror, då vissa varor var en hel del dyrare än på tex Willys (som tex torrfoder som kostar 85:- på Willys och 125:- på mathem.se), men de "vanligaste" matvaror var inte så mycket dyrare, och någongång då och då är det absolut värt den lyxen tycker både jag och Romanos!   



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards