Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Ikea-leverans och Isabellas nya stil! :-)

Av Lena - 28 maj 2009 14:14

Idag klockan 9.30 ringde min mobil. Det var Daniel från Box Delivery som ville tala om att han och hans kollega skulle dyka upp inom en snar framtid med våra nya möbler från IKEA! :-)

En kvart senare dök de upp och lastade av alla saker på vår stora altan.

En stor lastbil med nästan ingen marginal på den lilla grusvägen, ändå säger killarna att det är en STOR väg jämfört med vad de är vana att köra på?!


Jag började med att skruva ihop bäddsoffan som vi ska ha i vardagsrummet, och då det var dags att sätta på överdragstyget som jag beställt i färgen beige, blev jag glatt överraskad då jag såg att tyget var manchestertyg! :-) Jag har blivit väldigt förtjust i det tyget på senare år! :-)

Tog en bild på nya soffan tillsammans med kistan som vi köpte på Erikshjälpen förra året och som används som soffbord!

Gardinerna i fönstret är valda och sydda av min kompis Jennys mamma! De följde med när vi köpte stugan, och har fått sitta kvar! :-)


Skruvade även ihop en liten lådhurts som vi ska ha i gäststugans kommande expedit-bohylla! (Hyllan är tänkt att jag ska skruva ihop nästa gång lillan behagar sova middag! :-) )


Regnet öser ner här på Väddö idag. Men det verkar som att ju gråare det är utanför fönstren, desto mysigare blir det inne i stugan med eld i kaminen och levande ljus!


Isabella har börjat med en ny stil. Hon sätter händerna och fötterna i golvet och står på alla fyra! Dock har hon ännu inte kommit på hur hon i den ställningen ska ta sig framåt! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards