Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Fredag igen! :-)

Av Lena - 24 februari 2012 12:38

Och så var det fredag igen! Huu vad veckorna går undan!


Förra fredagen var jag, Romanos och Bella på O´Learys i Vällingby med Monika, Tage, Eva, Bosse, Åsa, Carina & Jens och åt och umgicks! Det var så trevligt!   

Känns så lyxigt att kunna promenera hem på 20 minuter och inte behöva tänka på det där med kommunikationer!


På lördagen var det veckans andra utekväll för mig, DIRTY DANCING med tjejligan!

Vi gick först och åt på en liten restaurang där de hade 4 Tapas för 200:- då det var restautrangveckan! Underbart gott och trevligt!

Sedan promenerade vi (i ÖSREGN!) till Chinateatern där föreställningen hölls!

Åhhh vad bra den var! Många tårar blev det av lycka på slutet! (Precis som det alltid blir då jag ser filmen!)

Jag var helt lyrisk när vi gick därifrån och jag vet inte hur många gånger jag sa till Romanos att det var det bästa jag någonsin sett!!

TACK alla underbara tjejer för en fantastisk helkväll!!!  


I måndags skrev Johan ett sms om att han fått hämta Theo från skolan med 39,5 i temp och halsont!

Romanos, som var ledig, tyckte att det var lika bra att åka upp till vårdcentralen direkt och ta ett halsprov då Theo varit sjuk veckan innan med samma symtom!

Johan och Theo kom och hämtade upp Romanos och de 3 åkte upp och tog halsprovet som var ett av de mest positiva som Romanos sett under alla sina år!

Antibiotika utskrivet!  

Theo var verkligen risig, stackaren! Då jag endast jobbade 1 natt denna vecka och för att minska smittrisken då familjen Öfverbeck/Eklund ska åka till fjällen över sportlovet har Theodor varit hos oss denna vecka. På tredje antibiotkadagen började man känna igen honom igen och nu är han lika pigg som vanligt!  


När Johan kom och lämnade Theo hjälpte han oss med diverse datorproblem! TACK Johan!!! Underbart!!


Igår gick jag och Eva N en långpromenad med våra vovvar i vårsolen!   

Därefter fick Musse vara hos älskade Berit några timmar då städfirman (som vi anlitat via Groupon) kom och städade här i 3 timmar!

Själv passade jag på att åka och träna litegrann!


Ikväll kommer både Nike och Theo hit! De stannar till i morgon e.m då de ska hem till Johan och Maria och packa inför fjällenresan!

Vi har bestämt att vi ska titta på Lasse Åbergs tredje film "SOS" samt äta pizza!


Resten av helgen jobbar jag!   


När Nike och Theo kommer hem täntke jag ta med mig Nike och Bella och åka till tippen och kasta lite skräp och därefter vidare till Coop för att handla lite fredagsmys!


Ha en supertrevlig helg alla mina fina vänner!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards