Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Besök i Uppsala och Hässelby!

Av Lena - 1 oktober 2011 15:38

Nu har det återigen gått lång tid sedan senaste uppdatering!


Vi har hunnit med ett besök hos familjen Hedgren i Uppsala! Vi hade ju aldrig sett deras nya lägenhet trots att det var ett bra tag sedan de flyttade dit! Så trevligt och roligt! Mycket prat, skratt och god mat blev det!

Jag själv ägnade mig enbart åt fotografering medan de 3 andra lagade mat!


     

Musse observerade matlagningen mycket noga och lyckades få några tomat- och gurkbitar som han genast glufsade i sig!


 

Då vi inte hade firat barnens födelsedagar tidigare i år hade vi köpt lite presenter, bla en bilbana till Oscar.

Karin lovade Oscar att om han städade sitt rum skulle Teddan hjälpa honom med att bygga ihop bilbanan! Det var en mycket snabb liten kille som städade på 3 röda sekunder!

Jag kan säga att det INTE tog 3 röda sekunder för Ted att bygga ihop bilbanans alla 100-tals bitar! Snarare kanske 3 dygn!  


 

Vi har även hunnit med ett besök i Hässelby hemma hos Salome, Ali-reza och barnen!

Det var första gången vi träffade lille Rastin!   


 

Ett riktigt litet charmtroll som genast fattade tycke för Isabella! (Och hon för honom!)  


TACK för en jättetrevlig eftermiddag! Det måste vi göra om snart igen!!


Isabella passade en kväll på att prova mina nya gummistövlar! Nästan rätt storlek!  


 

En kväll mitt i veckan kom Theodor på att vi skulle ha myskväll så han hämtade några ljus och ställde på spisen! Sedan spelade vi kort! Mitt favoritspel när jag var liten : Vändtia!


     

Självklart skulle Turbo ha ett finger (eller en svans!) med i spelet!  


 

En dag förra veckan tog Jenny, Greta, jag och Musse en lång höstpromenad! Det är såå underbart roligt att träffas och umgås och om ett par månader blir det ännu lättare då de flyttar närmare! HURRA!!!  


Annars har inte hänt så mycket nytt!

Dagarna flyger fram med jobb och diverse aktiviteter!


Häromdagen när jag satt hemma vid matbordet och tittade i köket fick jag en idé om hur man skulle kunna göra om litegrann, så nu har vi påbörjat projekt köksrenovering!

Vi ska lägga nytt golv, måla tak och väggar samt köpa lite nya skåp och skåpsluckor!

Roligt med lite förändring!   

Jag och Eva ska ju även renovera hennes kök med kakling, vägg och takmålning, men vi väntar på att hennes bror ska flytta ett uttag i köket innan vi kan börja kakla! Sen är det dags där också!   


Musse har fyllt 1 år häromdagen, så nu är det en stor kille vi har!   


Romanos jobbar i kväll så Isabella och jag roar oss här hemma! Hon tittar på Pippi Långstrump och jag tömmer köksskåp!


Många kramar på er alla mina vänner!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards