Alla inlägg den 22 september 2010

Av Lena - 22 september 2010 19:42

Kl 6 ringde väckarklockan i morse och det var dags att stiga upp för att göra sig i ordning och käka frukost!

Kl 7 kom Eva och hämtade mig (Suveränt med privatchafför!   ) och vi åkte mot Arlanda från var vi skulle flyga till Paris!

Vi tog det lugnt, lärde oss hur man checkar in själv via en dataterminal, drack något glas vin (för att försöka dämpa min otroliga flygrädsla!) och bara satt och pratade!


Kl 10.35 avgick planet från Arlanda och vi landade kl 12.55 i ett soligt och varmt Paris!

Både Eva och jag hade förstås på oss alldeles för mycket kläder (då det enbart var några grader varmt i Sverige i morse!) men bytte snabbt om då vi kom till hotellet!

Här är det en riktigt varm sommarkväll just nu, och vi har precis varit ute och käkat middag!

Den dyraste hamburgaren i mitt liv tillsammans med lite vin blev det!

Lite shopping på en närbutik efter middagen och nu slappar vi på hotellet!   


Eva läser lite fakta om Paris och om olika saker som vi ska se under de kommande dagarna, och själv sitter jag här vid datorn!



Utsikten från vårt hotell nedan (Bakom träden syns Eiffeltornet!)


     


Standarden i Paris tycker jag är mycket lägre än i övriga länder jag varit i! Ett 3-stjärnigt hotell i Paris motsvarar inte ett 3-stjärnigt hotell i tex Köpenhamn. (jag upplevde samma känsla när jag var här för ca 15 år sedan, men jag trodde att det blivit lite mer moderniserat på alla dessa år!)


Nu blir det lite mer slappande innan det är dags för en tidig kväll eftersom det var en så tidig morgon!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards