Alla inlägg den 7 september 2010

Av Lena - 7 september 2010 13:49

  


Theodor blev eld och lågor när han såg en regnbåge utanför vårt köksfönster! Han sprang direkt och hämtade kameran!   


En busig fröken Isabella i Theodors munkjacka!    

Av Lena - 7 september 2010 13:36

I söndags var det då dags för den stora dagen då tjejmilen skulle gå av stapeln!

Det var jag och 4 tjejer till från jobbet som sprang!

Mycket folk var det, fint väder och en superhärlig stäming!  

Sprang på 1 h och 20 sekunder denna gång!  


Träffade även Carina och Eva vid sjukvårdstältet! Carina var så snäll så att hon passade min väska under loppet! Det finns ställen att lämna in värdesaker och överdragskläder men ingenstans där man kan lämna in väskorna, så jag är så glad att Carina hjälpe mig!   


Romanos och barnen var hemma, och  Nike hade sin premiärträning av Capoeira i Beckomberga hallen!

Efter det följde hon med Matilda hem och lekte några timmar!


Theodor var hemma med Romanos och de passade på att handla lite.


På kvällen vid 18-tiden var det dags för barnens första simträning för denna termin! Johan har ju lyckats ordna (till min stora lycka!) så att båda barnen simmar samma tid fast i olika grupper! Helt suveränt att slippa köra en dag extra per vecka!  

Nike blev så glad när vi kom dit och när hon insåg att hennes bästa kompis från förra terminen, Julia, även skulle simma med henne denna termin!   


Idag är det tisdag och jag ska jobba kväll istället för min kollega Birgitta som ville vara ledig ikväll!

Istället jobbar hon för mig på fredag, så att jag och Romanos kan åka tidigare till Väddö än beräknat, då Romanos är ledig på fredag!  

TACK Birgitta att vi kunde byta!  


Sen måste jag bara passa på att skriva ett litet inlägg om min träning. Nu efter tjejmilen har jag fått många påståenden om att jag springer jättemycket till vardags.

Det gör jag inte!

För ett år sedan satte jag som träningsmål att jag ska träna 2-3 gånger / vecka. 2 gånger för att jag inte ska lägga av mig helt (då jag har en otroligt dålig självdisciplin och jag kan lätt komma på ursäkter att inte gå och träna) och 3 gånger för att det inte ska bli för mycket (då jag även lätt kan börja träna både 5 och 6 gånger / vecka för att sedan lägga av helt eftersom jag då tröttnar).


Som sagt, jag har lyckats hålla detta i ett års tid, och så länge har jag aldrig tidigare hållit min träning regelbundet, utan jag har börjat hårt och sedan lagt av efter ett tag då jag tröttnat!


Det här passar mig suveränt bra, jag blir pigg och glad samtidigt som träningen inte inkräktar på min tid med familjen!

Jag har verkligen funnit ett "träningsschema" som passar mig PERFEKT!   



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards