Alla inlägg den 8 april 2010

Av Lena - 8 april 2010 18:20

Nu var det länge sedan sist jag uppdaterade bloggen!


Helgen ägnades åt helgjobb. Jobbade söndag kväll och måndag dag.

Jobbade även tisdag kväll, och på förmiddagen hade jag planerat att gå att köra ett muskel/core pass vid 11-tiden innan jobbet.

Jag och Jenny brukar ju försöka träna ihop så ofta vi kan, men just denna dag trodde jag att hon jobbade dag, så jag hade inte skrivit till henne att jag skulle gå!

Men tänk, precis när jag var påväg ut genom dörren så skrev hon ett sms att hon var på väg till träningen samma tid, så vi fick en spontan-date på gymet!  


Passade även på att gå in på Stadium där de just nu har 10% rabatt för medlemmar och köpa varsitt Everest-set till barnen samt nya träningsskor till mig. De jag har sedan tidigare har jag ju haft i över 5 år, så de börjar bli lite hårda i sulan.


Även på onsdagen var Jenny och jag och tränade, men denna gång ett spinningpass. Vi brukar gå för en tjej kl 19 på onsdagar som brukar hålla lite "medeltempo"... Denna gång hade just den tjejen tagit semester så det var en annan tjej som är känd för att totalt köra musten ur en... Och lika så i kväll.

Tungt var det att cykla hem sen, men som tur är är det nedförsbacke mestadels av hemvägen!  


Och slutligen idag, torsdag, så har Romanos och jag varit i Kista C. Meningen var att vi skulle gå på Specsavers (optiker) för att kolla på nya glasögon till Romanos då hans inte passar hans syn längre samt att en viss liten dam har "råkat" ha sönder de han har nu.

Det blev en hel del shopping också! Bla lite skor, nya jeans och nya tröjor till Romanos!


Därefter gick vi och åt lunch på "Forno Romano"! Så ovanligt att få sitta ner i lugn och ro och äta! Det var mycket länge sedan vi gjorde det!

Efter lunchen var det dags för det egentliga ärendet, så vi gick in på Specsavers och Romanos provade lite olika bågar innan han bestämde sig.

Nu är det bara att boka tid för synundersökning och betala de närmare 6000:- som det kostar!  


Nu ikväll skulle Johan träna lite med en kompis inför Vättern runt, så barnen är här några timmar. Nike är ute och leker med alla kompisar och Theodor är inne med oss och slappar!


Idag kommer ett av mina favorit TV-program "Lyxfällan".

Och igår när Romanos och jag slog oss ner framför "Fuskbyggarna" såg jag att det var en gammal kompis/arbetskamrat som var med i programmet med sitt hus.

Vi gick i paralellklasser på gymnasiet och sedan var hon läkarsekreterare något år på 51:an där jag jobbar. Det är verkligen läskigt vilka typer det finns som man kan anlita för renovering/byggnation trots att man på alla sätt försöker kolla upp och ta referenser från olika byggfirmor  


Blev ett långt inlägg med veckans uppdateringar!  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards