Alla inlägg den 2 november 2010

Av Lena - 2 november 2010 14:06

Imorse vaknade Isabella lite över 7 och ville gå upp. Jag tyckte att det var lite tidigt men hon verkade så pigg så jag tänkte att det bara var att rycka upp sig!

Gjorde en flaska välling till Bella som hon svepte under tiden som jag gjorde mig ordning.

Fixade kaffe och tyckte plötsligt att det var lite väl tyst i lägenheten.

Ropade på Bella men fick inget svar, och hittade henne som bilden visar nedan!



Hon hade gått och lagt sig igen och somnat om! Och sov till 11!!!  


Jag tänkte att det inte var någon idé att gå och lägga sig igen, så jag passade på att boka 2 stugor i Örebro på badhotellet som Clara och jag planerat istället.

Vi ska åka hela familjerna mellan den 2/1-4/1 och bo i varsin stuga 2 nätter.  

Planerna är att vi första dagen ska gå på det stora lekland som finns där och andra dagen ska vi gå på Gustavsviks bad. Clara och jag har planerat att karlarna ska passa barnen och vi ska relaxa i relaxavdelningen! (Detta vet inte karlarna om ännu, men vi talar om det när vi kommer dit!  )


Har även hunnit med att läsa lite i litteraturen som vi fått på mindfulneskursen! Vi får olika övningar att göra mellan kurstillfällena, och en stående sak som man ska göra dagligen är att skriva dagbok. Man ska först skriva saker som man gjort under dagen som varit bra och sedan ska man skriva saker som man är tacksam över i sitt liv.

Övningarna går ut på att få bättre självkänsla samt att inse vad man HAR att vara tacksam för och inte koncentrera sig på vad andra har och vara missnöjd med det man INTE har!  


Detta är en övning som jag tycker är jättebra och som många skulle behöva "öva" sig på och lära sig se!

En tidigare kompis till mig som hade så mycket positivt i sitt liv men som enbart kunde koncentrera sig på att vara avundsjuk på alla andra människor runt om kring sig tex... Jag tror att hon had fått väldigt mycket hjälp av denna kurs att lära sig inse alla bra saker hon verkligen hade!


Jag är så glad att Clara övertalade mig att gå denna kurs trots min "tidsbrist"  

Nästa termin ska vi försöka gå en kurs i ren stresshantering, om vi lyckas hitta någon bra!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards