Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Shoppingdag och lite träning :-)

Av Lena - 19 augusti 2010 20:13

Efter att Romanos och jag lämnat barnen i skolan/på dagis så åkte vi i väg till Ikea för att shoppa bla en whiteboard.

Vi hade ingen aning om att de idag släppte nya Ikea-katalogen och att man därför bjöds på en påse med diverse saker är man kom in.

Vi var där precis kl 10 och fick den sista påsen, så åtgången var stor! Eller så var det väldigt få påsar som delades ut?  


Vi kom iallafall från Ikea ca 1,5 h senare med många saker, dock inte någon whiteboard som vi åkte dit för att köpa, då de inte hade någon!

* En ny säng till mig och Romanos blev det, en vit säng med 4 stora vita lådor under. Compact living på hög nivå va?    (I dagsläget har vi ju bara madrasser på 4 lösa ben, så utrymmet under sängen är som döutrymme)

* Ett par långa tavellister, en i svart som ska sitta i vardagsrummet och en i vitt som ska sitta över Nikes säng

* Nya svarta tallrikar (stora platta, assietter och djupa tallrikar)

* Ett diskställ till Väddö

* Ett par bokstöd

* Servetter


Hade även tänkt att köpa en ny säng till Isabella, men denna var tyvärr slut. Det får bli nästa gång!


Sedan åkte vi vidare till Kista för att gå på Claes Ohlsson (japp Johan, du läste rätt  ) och köpa färgpatroner till skrivaren.

Vi passade även på att äta lunch på vår favoritrestaurang. Tänk... Man har glömt under semestern, hur det är att sitta ner bara vi 2 och äta i lugn och ro! Det blir ju inte så mycket ro med Isabella i nuläget  


Lite shopping på HM och Indiska blev det också. Några tunikor och ett skärp till mig!


Till Nike köpte vi nya långa träningsbyxor då hon ska börja träna Capoeira i höst. Man måste då ha långa träningsbyxor och en top i stoppad i byxorna. Sedan får man välja om man vill köra barfota eller med lätta tygskor, och Nike har valt att köra barfota, så inga nya skor behövs! (Tills hon ändrar sig!  )


Jag stack iväg på ett spinningpass på kvällen. Pia skulle egentligen ha följt med men blev sjuk, dock hade jag redan ställt in mig på att gå så det var bara att pallra sig iväg ändå! Och som vanligt känns det väldigt bra efteråt!  


Nu ska Romanos och jag snart se en deckare på 4an, "Luther" och därefter blir det tidigt sänggående! Har ÄNTLIGEN lyckats vända tillbaka på dygnet efter den långa ledigheten!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards