Alla inlägg under september 2008

Av Lena - 12 september 2008 19:38

Idag har jag och Isabella varit en sväng på Stinsens köpcentrum för att handla en födelsedagspresent åt en av Theos kompisar samt för att inhandla näsdroppar till Bella!


Även en sats med bullbak har hunnits med! :-)

Av Lena - 11 september 2008 19:35

Idag skulle våra 2 vänner Thanassi (Camilla och Rafael är kvar i Spanien ett par veckor till) och Silva kommit hem till oss på middag! Tyvärr var vi tvugna att skjuta fram detta besök pga att Isabella är genomförkyld och endast har sovit 40 minuter natten som gick! :-)

Vi får hoppas att det fungerar nästa vecka istället! :-)


Vi har köpt en trä-barnmatstol till Isabella på Secondhand som jag har tänkt att måla om till svart. (Träpinnarna skall ha kvar sin ursprungliga färg då dessa matchar vårt matbord!)

Givetvis var Turbo tvungen att prova denna stol oxå! :-)

Av Lena - 10 september 2008 19:31

Idag har Romanos och hans kollegor varit ute och festat efter jobbet! Kvällen inleddes med sightseeing i Stockholm i form av en guidad busstur!

Därefter blev det restaurangbesök på Söder! :-)


Isabella har drabbats av sin livs första förkylning och pga att hon inte förstått att man kan andas genom munnen får hon panik när hon är täppt i näsan och försöker andas! :-(

Av Lena - 9 september 2008 19:25

Idag på förmiddagen var Bella och jag på BVC-besök hos syster Elisabeth.

Isabella är nu 54 cm lång (lika lång som brorsan Theodor var när han föddes!) och vägde 4250 g. Viktkurvan pekar fortfarande rakt uppåt!


På eftermiddagen efter att jag hämtat storasyskonen på respektive ställe åkte vi till Bålsta för att hälsa på Jenny och Mats. Tyvärr åkte jag ifrån både kamera OCH mobil, så inga bilder blev dokumenterade från besöket! :-(

Av Lena - 8 september 2008 17:02

Idag hade jag och Jenny bestämt att vi skulle träffas i Vällingby centrum kl 11 för att gå en promenad! :-)

Vi gick runt Grimsta ner mot Hässelby och tillbaka till Vällingby igen, där vi lunchade! :-)


Vid 15-tiden hämtade jag barnen. Theodor har blivit fotograferad idag av skolfotografen. Bilderna skulle komma om ca 5 veckor!


Av Lena - 7 september 2008 16:57

Idag fyller Isabella 1 månad!


Farmor Bella ringde ända från Iran för att gratulera!! :-) :-) Hon sa att de varje kväll samlas hela familjen och tittar på bilderna från Sverige!

Morfar gratulerade oxå Bella på 1 månadersdagen!


Dagen firades genom ett dopp i badkaret! :-) Och hon verkar INTE ha ärvt mammans och pappans benägenhet till badkrukor! ;-) 

Av Lena - 5 september 2008 20:15

Idag har Romanos, jag och Bella varit i Norrtälje på "Söderlunds Vedspisar" och beställt en täljstenskamin till stugan! :-)

Det blev en Contura 520T med installation, och denna kommer att installeras i början av oktober, perfekt till höstvädret! :-)

Den översta bilden visar hur det ser ut i dagsläget, bara ett hål in i skorstenen!


Annars har vi bara varit hemma i stugan och latat oss! :-) Det syns väl på vissa varelser på bilderna nedan! :-)

Av Lena - 3 september 2008 20:11

Idag på dagen åkte Bella och jag upp till Vällingby centrum för att shoppa en windstopper på Polarn och Pyret till henne! Hade tänkt att köpa en plommonfärgad jacka i strl 68....

Dock var den storleken förstås slut, så hela shoppingen slutade med att jag gick därifrån med 2 (!!) plommonfärgade windstoppers, 1 i strl 128 till Nike som hon kan ha i vår, och 1 i strl 74 till Bella som hon kan ha i vår! :-)

Och Romanos påstår att jag är såå ekonomisk! ;-)


Efter shoppingturen åkte vi vidare till Brommageriatriken, där vi först träffade Thanassi som har varit 1 månad i Spanien och ännu inte hade sett Isabella!

Efter att ha bestämt oss för middag nästa vecka fortsatte jag och Bella till avd 2 där vi träffade Eva för att jobba vidare med sköterskornas höstschema! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards