Alla inlägg under september 2008

Av Lena - 21 september 2008 13:18

Idag har jag så äntligen lyckats fånga ett av Isabellas leenden på bild! :-)

Hon hängde på Romanos axel och tittade ut genom fönstret på Väddö när hon tydligen fick syn på något riktigt roligt! :-)


Det är också dags för hemfärd idag, då helgen är slut! Konstigt att just helgerna går så fort! ;-)

Av Lena - 20 september 2008 13:13

Idag har vi, pga av denna envisa förkylning som vägrar ge med sig, mest latat oss på Väddis!


Tog en kort promenad ner till havet för att Isabella skulle somna i vagnen!


På kvällen var vi ju tvugna att ta ett bastubad! Det går bara inte att låta bli, trots att det kanske inte är det bästa för förkylningen! :-)

Av Lena - 19 september 2008 19:09

Idag när vi var på Väddö kunde vi inte hitta katten Turbo på någon av hans vanliga platser inne i huset.

Tillslut ropade Romanos att jag skulle komma och kolla, och DÄR låg Turbo, på översta bänken i bastun!!

(Vi brukar elda i bastun med dörren öppen för att få upp värmen lite snabbare i stugan nu innan vi fått vår täljstenskamin installerad!)

Där njöt Turbo av värmen, och han låg där många timmar! :-)

Av Lena - 17 september 2008 10:25

Johan är på en konferans i Linköping och barnen är här 2 dagar, så idag har Bella och jag hämtat Theodor på fritids vid 15-tiden.

Nike följde med sin kompis Linus och hans mamma ut till Ekerö, där Jimmy (Linus pappa) hämtade upp dem för att Jennie skulle jobba.


Romanos jobbade sent idag, onsdagar har han ju jouren och kvällsöppen mottagning.


Har idag oxå bokat en x-ning fram i november till Mariehamn med båten Cinderella! :-)

Dock blev det denna gång bara för mig, Romanos och Bella då det enbart fanns plats detta datum (ett specialerbjudande från Åhlens-klubben).

Tycker det är såå härligt att ha någon liten minisemester att se fram emot då och då! :-)


Nike är en så fin storasyster åt Isabella, och på bilden nedan håller hon henne så att Romanos och jag får äta frukost, helt på hennes eget initiativ! :-)

Av Lena - 16 september 2008 10:22

Natten till idag var en tung natt, Isabella hade så svårt att sova pga sin förkylning och nästäppa, så för mig blev det max 1 h sömn!


Lite trött var jag när det var dags att ta bilen kl 7 på morgonen för att bege mig till Bålsta och lämna in den på Övergrans bilservice för byte av bromsskivor/bromsbelägg!

Dock efter 40-minuterspromenaden till min pappa blev jag piggare! :-)


Kl 11 var bilen klar och det var dags att bege sig hemåt mot Bromma igen! Stannade till på Willys i Bro där Bella och jag handlade lite! :-)


Av Lena - 15 september 2008 10:19

Idag var det då åter måndag igen.


Theo och Nike var i skolan respektive på dagis, Romanos jobbade och jag och Bella var hemma och brottades med våra förkylningar.


Nike och Bella har en speciell "ritual" på mornarna... Nike går in och väcker Bella, sedan ligger tjejerna och "pratar" med varandra ca 10 minuter innan frukost!

Av Lena - 14 september 2008 18:58

Idag på förmiddagen roade Romanos och jag oss med att städa litegrann.


Nike lekte med sina kompisar Linus, Anna, Victor och Nadine.


Theodor var på sin bästis Williams kalas mellan 14-16.


Åsa och Mats kom och hälsade på och fikade med oss och träffade Isabella för första gången i eftermiddag! :-)


Lägger även in lite bilder på en utslagen Isabella (samt hennes smått trötta pappa!) och en bild på Turbo i en "träkrona"! :-)

Bella har även invigt sitt babygym som hon fått låna av Linus mamma Jennie!

Av Lena - 13 september 2008 19:45

Idag har barnen lekt med kompisar hela dagen!


Theo har lekt med tvillingarna Oscar & Viktor, Måns, Artin och Arman.


Nike har haft fullt hus med Anna, Nadine och Linus! :-)

Innan Linus kom idag lyssnade jag på ett samtal mellan Nadine och Nike där Nadine inledde med att säga:

- Linus har ingen flickvän!

- Joooo det har han visst! sa Nike. JAG är hans flickvän!

;-) ;-)


Jag har roat mig med att storstäda och sortera allt på sin plats i förrådet!


Nedan är en bild på Romanos med sin mamma Bella vid ett besök i Turkiet. I bakgrunden skymtar oxå Romanos brorson Masis! :-)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards