Direktlänk till inlägg 2 september 2020

Skolstart, inskolning, jobbstart och lite annat :)

Av Lena - 2 september 2020 10:49

Så har skolorna börjat igen!

Nike har börjat andra ring, Isabella 6:an och Emilio i förskoleklass. Theo jobbar denna höst!


Inskolningen med Emilio gick över förväntan bra! Med tanke på hur lång tid det tog att skola in honom på dagis så förväntade vi oss mycket längre tid här också.

Men från första dagen älskar han skolan! Han vaknar själv på morgonen och frågar direkt när vi ska gå   .

Den vecka som jag var ledig för inskolningen känns helt onödig nu, men det vet man ju inte innan.


 


Isabellas basket har kört igång och nästa vecka börjar även dansen.


Nikes dans har också börjat och snart är det dags för danstävlingar igen så hotell är bokade! 


Emilios simskola började redan förra veckan.


Jag och de stora ungdomarna tog en helkväll på Jensens en fredag. Dock blev vi lite besvikna då maten inte smakade lika gott som 2 veckor tidigare men trevligt hade vi ändå!


 


Jag har även äntligen fått till en date med bästa Eva! Vi åt en lunch på Grand Hotel!


 


Jättetrevligt att få sitta och prata i kapp och supergod mat!


Nike fortsätter övningsköra! Här om dagen tog vi en liten långtur fram och tillbaka till Bålsta.

Vi åkte gamla vägen dit och motorvägskörning hem. Vi åkte och tittade till vårt gamla hus på Norrbyvägen.

Körningen gick verkligen fantastiskt bra och det är så trevligt att få sitta och prata om allt möjligt under bilfärden. Både Nike och jag älskar ju att åka bil!

Nästa gång vi åker till Bålsta har vi blivit hembjudna till Nikes, Theos och Isabellas fritidsledare Kim som bor där!   


   


Jag är åter tillbaka på jobbet och det är såå roligt att få träffa alla fina kollegor igen!   


Idag är jag ledig och har packat lite Traderaauktioner som jag sålt samt tagit en långpromenad med Musse.


 


Turbo har blivit sååå gosig på senare år så han vill vara så nära som det bara går!   


Ha en underbar onsdag nu mina fina vänner!


Kram på er!       



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards