Direktlänk till inlägg 30 juli 2018

Sommaren går fort :)

Av Lena - 30 juli 2018 13:27

Sedan sista inlägget har vi hunnit med ett par korta besök på Väddö där renoveringen av gäststugan fortsätter. Ena gången var Nike med och nästa gång var Theo med då Nike åkte hem lite tidigare för att träffa en kompis.


                 


Theo tog med småsyskonen ner till havet för att testa på fiskelyckan men som vanligt blev det ingen fångst.


Renoveringen av gäststugan går sakta framåt och nu har vi även hunnit lägga nytt golv. Nu väntar vi bara på en Ikealeverans som beräknas komma i mitten av augusti och när alla saker är uppskruvade så är det äntligen klart!


Jag, småttingarna och Musse åkte även detta år ut till Evas underbara landställe och umgicks ett par dagar! Det är verkligen så härligt att bara få umgås och prata och skratta!

Vi tog en sväng till stranden och en en kvällspromenad för att titta  på kalvarna.


               


Dagen efter passade vi på att hjälpa Eva att plocka av alla mogna vinbär från buskarna innan det var dags för hemfärd! Barnen fick även till sin stora lycka hoppa i Evas vattenspridare!


     


Tack finaste vän för 2 såå roliga dagar!       


Vi har även fått äran att vara med och fira Linns konfirmation.


     


Både Emilio och Isabella fick några kassar med urvuxna kläder från Linn och Oscar så kvällen hemma fortsatte med modevisning!   


Sedan har ju vår lilla lilla tjej Nike (som nu är 1,70 lång!) hunnit fylla 15 år! Vi firade henne först hemma hos Johan och sedan här hemma med Morfar och Marita samt med Nikes kompis Ella!


     


Nike fick självklart hjälp av lillebrorsan med att öppna paketen!   

 


Tänk vad liten hon var! Mammas lilla tjej!       


En eftermiddag åkte vi till badstranden några timmar med familjen Hedgren.


         



Den 25/7 åkte Nike tillsammans med Ella på deras efterlängtade språkresa till Malta! 3 veckor ska de vara borta vilket jag tycker känns som väldigt lång tid, men tjejerna är coola!   


Båda djuren har varit märkbart påverkade av denna otroliga värme så mycket slappande har det blivit.    


   


Jag jobbade i helgen som var och som vanligt cyklade jag till jobbet. Hade ju sett att det skulle regna på söndagsmorgonen men att det skulle regna och blåsa SÅÅÅ mycket blev en liten chock! Så mycket vatten på ett ställe att även fast jag satt högt upp på cykeln nådde vattnet mig till låren!   


Fram kom jag iallafall till slut!


 


Efter jobbet cyklade jag hem i dyngsura kläder eftersom de inte hunnit torka under dagen och jobbhelgen avslutades med ett besökt på Olearys i Vällingby med familjen   .


Ha en jättehärlig måndagskväll i värmen nu alla mina fina vänner!       


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards