Direktlänk till inlägg 26 april 2016

15 år! :)

Av Lena - 26 april 2016 09:26

Tänk att vår lille (store!) kille har hunnit fylla 15 år!


Det känns som inte alls så länge sedan som jag satt och kunde massera hans fötter i min ena hand! Det funkar inte längre ens med 2 händer då skostorleken numer är 45!   


Vi firade genom att gå ut och äta på O´learys i Vällingby! Det har blivit lite av en tradition hos oss!


 


Farfar Per har också lagt ut en bild (som jag snor hit till bloggen!) på lille Theo och hunden Tipsy som var min och pappas hund när vi bodde i Bålsta! 


 



Nike och Isabella hade handlat presenter själva och av hela familjen ska Theo få en renovering av sitt rum som han önskat. Han har bestämt att måla en fondvägg i någon blå kulör, resten vitt samt nya möbler! 


Här hemma fortsätter mitt pluggande! Klarade just ett delmål igår med en muntlig tentamen! Känns så bra att komma framåt!   


Jag har även börjat jobba en del dagpass på jobbet och det är såå roligt! (Förutom när klockan ringer!) Dagarna bara rusar förbi! Jobbar mellan kl 7-15! Ska fortsätta så under hösten med ett par dagar / vecka och sedan resten studier.


För Emilio har det gått GALANT att gå längre dagar på dagis och sova där! Första dagen somnade han direkt och sov i 2 timmar! (Hemma sover han numer max 1 h på dagen!). Han börjar ju tidigare de dagar jag jobbar så självklart blir han tröttare också!   


Väddis har vi tyvärr inte hunnit vara så mycket på pga att jag jobbat och kommer att jobba en hel del helgdagar nu i vår men vi var där för ett par veckor sedan och tittade till! 

I sommar hoppas vi att det blir destomer Väddis-tid!   


Jag läste en artikel i Aftonbladet häromdagen om att Botkyrka kommun är den kommun där folk bor på minst kvadratmeter / person i hela Sverige. Snittet var 27 kvm / person.

Jag räknade efter hur många kvm vi har i vår familj! Ca 14 kvm (och då är inte djuren medräknade!) Jag berättade det för barnen och direkt sa Nike : - Ja men mamma, vi ÄLSKAR ju compact living! 

Det är verkligen sant! Alla barn (förutom Emilio) har egna rum, och det har både Romanos och jag känt som viktigt! När Emilio blir större och behöver eget rum får vi kanske ha en bäddsoffa till oss i vardagsrummet eller fixa på något annat sätt! 

Vi har väl vant oss vid att bo så här men ingen av oss känner att det är för litet!    Det enda som jag och Theo kan diskutera om ibland är att vi skulle vilja ha ett större kök med en köksö så att vi alla kunde vara med och laga mat, men det är allt...

På Väddis har vi ca 5,8 kvm / person! (Fast snart gissar jag att stora barnen kommer bosätta sig i gäststugan så då blir det ju en något strörre yta!   )


Nu avslutar jag bloggandet för idag med några övriga bilder innan jag sätter igång med pluggandet och hämtar Zimba! 


Många kramar på er alla mina vänner!       


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards