Direktlänk till inlägg 7 april 2016

Återigen nästan en månad sedan senaste inlägget!

Av Lena - 7 april 2016 10:06

Så har det återigen nästan gått en månad sedan jag senast skrev i bloggen!


Theo gjorde sina 2 veckors prao på vårdcentralen med Romanos och det var 2 av de roligaste veckorna någonsin sa Theo! Han verkligen sög åt sig av allt som han fick berättat för sig och vi pratade mycket på kvällarna (mer än vanligt!   ) om vårdyrket! Människor brukar fråga mig och Romanos om vi inte ska starta eget inom vården och vi har alltid sagt nej, men egentligen, varför inte, när det enda vi gör (och numera även med Theo) är att prata om vårdrelaterade saker och kollar på sjukhusprogram (förutom deckarna då!   )

Neeej, skojar bara! Skulle aldrig starta något eget! Både Romanos och jag trivs med att gå till jobbet och sedan vara lediga när vi är lediga! 


På tal om jobb så ska jag from nästa vecka börja jobba en del dagpass så Emilio har from igår börjat med att gå lite längre dagar på dagis och sova där. Gårdagen hade gått jättebra (inklusive sovandet) och det var en mycket glad kille jag hämtade kl 15. Han höll på att somna när vi kom hem men höll sig vaken till kvällen då han somnade tidigt. Resultatet kl 6 imorse : PAAAAAPPAAAAAA!    Solstrålen sätter sig rakt upp i sängen och ropar på pappa! Pappan var dock ute med hunden så det blev tyvärr mamman som fick gå upp! Vi är ju så ovana vid att Emilio vaknar så tidigt, man brukar ju få slita upp honom runt 8.20! 

Men sååå perfekt att komma in i rätt dygnsrytm nu! Även om jag ALDRIG kommer att bli en morgonmänniska så är det ju så världen ser ut idag! Det mesta sker ju från morgonen! 

Hade jag levt helt ensam så hade jag garanterat bara arbetat kvällstid eller nattid, men med resten av familjen och vännerna så blir man ju helt osocial om man gör det så det är bara att gå upp!   


Har även börjat med den nya kursen som handlar om demens nu i utbildningen! Jag har ju verkligen längtat till denna kurs för att jag är så intresserad av demens och skulle gärna jobba på ett demensboende (har ju jobbat på några stycken under årens gång). Det enda som är lite jobbigt är att det är 5 stora uppgifter som ska göras så det är MYCKET intensivt! (Men roligt!) 

Hade ett kvällspass inbokat på jobbet häromdagen men det hade blivit något fel med bokningen så jag kom dit, såg att mitt pass hade försvunnit i datasystemet och gick hem igen (fick stanna om jag ville!). Det var en sådan otrolig tajming att det hände just då, för jag gick hem och satte mig och pluggade alla timmar som jag skulle ha jobbat och hann nästan skriva klart en av de 5 uppgifterna! Fick ju även träffa några fina kollegor och fick ett avbrott i pluggandet så det var trevligt ändå!   


Påsklovet har ju rusat förbi också och vi var i underbara Tyskland! Så mycket kärlek!  


Turbo var på sitt favoritställe Ekbackens kattpensionat. Musse var inbokad till sitt stammisställe, men dagarna innan fick vi mail om att de hade kennelhosta där... Och tänk! Eva tog Musse hela veckan! Han fick lyxssemester med 2 resor till hennes landställe tillsammans med bästisen Zimba!   

 

Per var som vanligt "närmaste anhörig" om något skulle hända men det hade gått så bra med vovvarna så han behövde inte rycka in!   


Nike har ju äntligen fått skolbesked också om vilken skola hon kom in på från i höst! I första hand hade hon valt Nya Elementar (där Theo går) men där kom hon inte in. Istället kom hon in på sitt andrahandsval som var Södra Ängby. Hon var jätteglad för det och tycker det känns tryggare med en mindre skola. Hon räknar ner dagarna nu (40 skoldagar kvar till sommarlovet) och sedan blir det nytt! I Nikes klass är det en väldigt komplicerad tjejgrupp! Hoppas att det inte blir så på nästa skola nu när alla delas upp till olika skolor!

Ikväll ska jag träffa Helen och äta grekisk middag i Vällingby!    Var ju jättelänge sedan vi sågs senast!


Under ca ett halvårs tid har Isabella pratat om att hon vill ta hål i öronen. Vi har sagt att hon får det men att hon skulle fundera ordentligt först. Vi sa att om hon fortfarande ville det skulle hon få göra det efter Tysklands-resan.... Och det ville hon! Jag funderade på om hon skulle ändra sig när hon satt på stolen precis innan men icke-sa-nicke! Hon valde örhängen med Hello Kitty på (Bra val va Marre? ;-) ;-) Din favoritfigur! ;-) ;-) )

Gissa om hon har pratat om de här hålen och hur stolt hon är! Hon skulle nog gärna haft en spegel i sängen i natt med tanke på hur mycket hon speglade sig igår! 

 


Emilio har blivit galen i näsor! Han ska ta tag i varenda näsa och klämma åt!   

 


Nu ska jag sätta igång med pluggandet igen för nästa uppgift! Jobbar kvällspass i helgen annars ska vi bara ta det lugnt! 


Massor med kramar till er alla vänner!       



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards