Alla inlägg den 28 april 2013

Av Lena - 28 april 2013 14:27

Mitt fina f.d nattgäng bjöd mig på en dagskryssning till Åland igår!

Vi samlades kl 7 i terminalen vid Slussen. Båten gick 7.35

Tyvärr kunde inte gamla kollegan Lennart hänga med denna gång, men en stor överraskning för mig var att Marie och Gabbie som jag jobbat med för några år sedan var med! Såå kul att ses igen!!  

Mycket prat, skratt, god mat och god dryck blev det innan vi åter anlände till hamnen runt 19-tiden på kvällen!

Monas snälla man Daniel körde mig ända hem! Och jag fick äran att äntligen träffa Monas dotter och hunden Bamse också som jag hört så mycket om!  


Under tiden jag var borta var jag (som tur var!!) helt omedveten om vad som hände här hemma! Och min snälla Romanos var så omtänksam att han inte ringde till mig och berättade! Han känner ju mig! Jag hade blivit mycket panikslagen!

Isbella gick ut på gården och vips så var hon FÖRSVUNNEN!!! Romanos gick runt och letade på alla gårdar, ringde på alla grannar där hon kunde tänkas vara, men ingen Isabella! Många grannar kom också ut och letade!

Romanos ringde Johan och barnen, och de kom också hit och letade! Tillslut ringde Theodor och Nike och sa att de hittat henne! På SKOLGÅRDEN! (som visserligen bara ligger 2 minuter härifrån men som vi aldrig trodde hon skulle våga gå till själv!)

Romanos sprang dit direkt och frågade varför hon var där!

- Sparkcykeln bara rullade hit! blev svaret?!

En mycket effektiv sparkcykel som både styr och rullar i UPPFÖRSBACKAR av sig själv!


Jag är verkligen tacksam över att jag inte fick veta något medan jag var på båten, då jag ändå inte hade kunnat göra ett dugg!

Och jag är såååå TACKSAM för alla som hjälpte till att leta efter rymlingen!!! TACK, TACK, TACK!!!!      


Isabella har varit ute själv på gården idag, och det första hon sa när hon frågade om hon fick gå ut var: - Jag LOVAR att stanna på gården idag!    (Det gjorde hon också som tur var!)


Nu ska vi snart bege oss hem till Eva som fyller år idag. Romanos jobbar ett par timmar på Bromma närakut istället för en kollega som inte kunde jobba hela sitt pass, så han kommer senare till födelsedagskalaset!


Kommande vecka innebär endast 1 arbetsdag för mig då jag är ledig och föräldrarledig resten av veckan.  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards