Alla inlägg den 21 april 2013

Av Lena - 21 april 2013 21:22

En otroligt lugn helg det här!

Nike var på dans idag och under tiden tog jag ytterligare en liten löpvända men idag var det tungt! Mycket tungt!

Efter att ha återvänt till bilen för att vänta på Nike träffade jag fina Maria och hennes söta barn utanför dansen!   


Under eftermiddagen har ju Romanos jobbat. Ska hämta honom snart, då bussen helt plötsligt bytt tider!

Nike har lekt med Wilma.


Theodor sa helt plötsligt att han ville gå ut och cykla. Jag frågade honom vart han skulle cykla och han sa... Judarnskogen??

Va? Såå långt bort alldeles själv!?

Tillslut enades vi i alla fall om att han skulle cykla till Vällingby och sedan ev till Björklundshage. 1,5 h satte vi som tid innan han skulle vara hemma. Och appen "Hitta mina vänner" för att den oroliga mamman skulle kunna ha en aning om var han befann sig!

Min första tanke var att : -Nej, han är alldeles för liten för att cykla iväg så långt själv, men sedan tänkte jag efter, och när jag var 12 år cyklade ju jag Bålsta runt alldeles själv utan någon mobiltelefon med mig!

Självklart klarade Theo cykelturen galant och var hemma på exakt utsatt tid. Han hade cyklat till Vällingby och köpt en glass. Därefter vidare mot Björklundshage och sedan hem igen.

Jag tänkte även på mina fina vänner på jobbet vars söner nyligen reste själva till Thailand! Tänk... När den dagen kommer kommer jag inte fatta hur jag kunde vara orolig för att Theo skulle ut på en cykeltur!  

Bra att man kan vänja sig lite eftersom med att släppa taget och låta sina barn utvecklas och bli självständiga och ansvarstagande!  


I morgon börjar en ny vecka som är fylld med jobb, skola, dagis och aktiviteter!   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards