Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Fullspäckad helg med en många roliga aktiviteter! :-)

Av Lena - 25 februari 2013 19:23

Lyxigt värre blev det redan på fredagskvällen för Musse, då vi fick ett meddelande från Peter där han undrade om Musse skulle kunna tänka sig äta upp resterna (var ju mer än en halv bit kvar!) av Victors påbörjade entrecote som var över! Musse tyckte att det var ett utmärkt förslag och han försökte sno biten redan innan vi hunnit dela den!  


 


På lördagsmorgonen hade vi satt väckarklockan på 7 för att..... STÄDA! :-) Vi hade städdag på jobbet så vi for iväg dit. Isabella fick också vara med och hon hjälpte till att städa!


 


När städningen var klar begav vi oss snabbt hemåt för att hämta Musse hos Bebban och bege oss mot Uppsala och våra kära vänner familjen Hedgren!

En mycket trevlig kväll med mycket att tala om! Familjen Hedgren har köpt en ny lägenhet i Hässelby (!!!!!) och flyttar redan i maj! HURRA!!!! Sommarkvällarna är redan planerade! Tänk allt spontant som man kan göra med det korta avståndet! Karin och jag kom på att vi aldrig någonsin bott så nära varandra fast att vi har varit vänner så länge! Ska bli såå roligt!!  


Vi åkte hem sent på kvällen och på söndagsförmiddagen roade vi oss med Eva och Janne med att gå på loppis! Det var jättelänge sedan jag var på loppis (minns inte ens när det var senast) och det var lika roligt som jag mindes det!

Isabella var salig och skulle köpa allt hon bara såg! Även vuxenklänningar i strl 46! Hon lät mycket övertygande när hon talade om för mig att den visst skulle passa på henne! (vi köpte den inte denna gång ändå  )


Nike och Theo med resten av skaran kom fram hela till Funäsdalen trots alla varningar om trafikkaos mm.   


Romanos jobbar på Bromma närakut ikväll medan jag och Isabella bara slappar!

Musse rusar till dagis varje morgon, han vet precis var vi är på väg och han är så lycklig! Tänk, jag kunde aldrig tro att han skulle tycka att det var så roligt att gå på dagis!

Men ingen separationsångest där inte!


På Isabellas dagis är det sportaktiviteter som gäller då det är sportlovsvecka!

Idag har de åkt pulka, stjärtlapp och skidor. Imorgon skulle det bli vintersporter! På torsdag blir det Vasalopp med medalj till alla!

Lunch ute i solen!  


Nu ska Bella och jag snart se på ett avsnitt av Familjen Annorlunda! Det är en serie vi brukar se varje vecka och varje gång förundras jag över hur de klarar av så många barn!

Jag och min vän Sara (alias Syster Gabriel  ) på jobbet pratade idag om att vi ALDRIG skulle utsätta oss för att återigen vara gravida och hamna i "småbarnsträsket" igen (som det så hemskt heter) nu när våra yngsta snart är 5 år... Och i Familjen Annorlunda har de typ 5 stycken så små på en gång! DE borde verkligen få 100 medaljer minst som orkar och tycker att det är roligt!  


Ha en fin måndagskväll mina vänner!      




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards