Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Lena - 19 oktober 2012 16:06

Ibland måste man verkligen stanna till och fundera! Att fokusera rätt kan ibland vara så svårt! Det viktiga att försöka komma ihåg är att tänka på allt och alla underbara saker och människor man har i sitt liv och att tänka på allt man har att vara så tacksam för!!!  

Ibland tappar man bort sig på vägen men då är det bara att göra allt för att komma upp på banan igen!

Livet är verkligen för kort för att inte vara lycklig mestadels av tiden man har!


Mycket förändringar just nu! En stor förändring är att jag sagt upp mig från min tjänst som jag har haft ända sedan den dagen jag blev färdig sjuksköterska 1999. Från januari väntar nya utmaningar inom hemsjukvården på Råcksta/Vällingby närvårdsmottagning!

Jag har ju redan nu börjat jobba litegrann extra där och stormtrivs verkligen med det arbetet och med de fina jobbarkompisarna! Många känner jag ju sedan många år tillbaka, både från Bromma sjukhus och från tidigare arbeten!

Sedan är det ju bara ett stort plus att Romanos också jobbar där! Han jobbar dock på mottagningen så vi är inte på samma våningsplan men lunch har vi lyckats äta tillsammans alla pass som jag har jobbat extra än så länge!

Arbetstiderna är s.k "kontorstider", alltså inga kvällar eller helger! Jag har ju alltid sagt att jag absolut inte vill ha "veckoschema" då jag verkligen uppskattar kvällsarbete och lediga dagar mitt i veckan så det ska bli spännande att prova hur det går!


En annan förändring är att Musse idag har blivit erbjuden en dagisplats på ett hunddagis i Vällingby (Per:Samma som Felix gick på! :-) )

Vi ska dit en dag i december och hälsa på för att se så att Musse trivs och inte bråkar med de andra hundarna. Sedan är tanken att jag promenerar förbi dagiset på morgonen innan jobbet och lämnar Musse samt hämtar honom när jag går hem! Precis som med ett barn! (Dock finns tyvärr ingen maxtaxa vad gäller priset på hunddagis! ;-) )


Nu ska vi fokusera enbart på det positiva och idag är det att Theo och Nike har kommit samt att Hans & Helen med barn kommer och äter middag med oss!!!

Imorgon ska vi till Uppsala och sedan är det kalalsdags för Nike hos sin kompis Zarah! :-)

Av Lena - 19 oktober 2012 14:19

Barnstol och risifrutti verkar funka för alla! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards