Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Lena - 4 maj 2012 13:23

Så var det fredag igen! Veckorna rusar fram i full fart som vanligt!  


Igår när Nike kom hem såg jag på henne att det var någonting som inte stämde! Jag frågade henne hur det var och mycket tårar vällde fram när hon berättade att en klasskompis råkat hoppa på hennes fot!

När vi tog av strumpan var foten ganska svullen! Nike ville prompt följa med mig och handla och hon haltade hela tiden och kunde inte gå snabbt!

På kvällen smorde vi foten med Orudis-salva och imorse var hon bättre! Få se om det håller sig så!


När jag var med Nike hos tandläkaren så passade jag på att fråga i receptionen om inte Theodor skulle bli kallad, då han har mycket "fula" tänder i form av att de växer ovanpå / bakom varandra osv (precis som sin mamma när hon var liten!)

Det visade sig att han hade fallit lite mellan stolarna men att de skulle fixa det, och igår kom kallelsen för Theo. Det var en dag som inte riktigt var optimal och man kunde boka om tiden till en bättre tid på nätet.

Det var bara det att det visade sig att första lediga tid förutom denna var i mitten av JULI när vi är bortresta!

Jag kan i och för sig verkligen förstå det för den tandläkaren som Theodor har är helt underbar så jag förstår att han är populär!  

Nu tar vi den 11/5 som var bestämt från början så får vi se vad som bestäms!


I går när Nike kom hem från skolan gav jag henne ett nyckelband med en nyckel i. Hon frågade vad det var för nyckel och jag sa att jag varit och låssmeden och låtit göra en egen hemnyckel till henne!

En mycket stolt Nike var det som genast ville prova nyckeln i låset och idag var det HON som skulle låsa dörren när de gick till skolan!

(Jag fick ju min egen hemnyckel när jag var 6 år då min mamma var på sjukhuset, pappa jobbade och jag absolut inte ville gå på fritids! Detta var ju kanske i tidigaste laget men ett ont måste.)


Nu : Lunchdags   




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards