Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Det gick upp ett ljus härom morgonen! :)

Av Lena - 24 april 2012 15:28

Tänk vad man ibland kan komma på som egentligen är så solklart!


När Nike var mindre klagade hon nästan dagligen på att hon hade ont i magen och det tog bra många år innan vi kom fram till att hon troligen var överkänslig mot mjölkprodukter (Inte allergisk men känslig!)

Hon drog ner på mjölk och blev mycket bättre!


Theodor har klagat på att han haft ont i magen i några veckor nu utan anledning och helt plötsligt kom jag på att fråga honom om han dricker mycket mjölk på dagarna. Det framkom att han drack ca 8 glas (ibland mer + yoghurt) per dag och vi bad honom att han skulle dra ner på mjölkintaget och se om det blev bättre med magen!

Sagt och gjort och det magonda försvann!


Jag har förklarat för både Theodor och Nike att på min sida i släkten finns laktosintolerans (både min morfar och min kusin Helna har det bla) så att det är inte konstigt om de skulle vara känsliga mot mjölkprodukter...


Det är bara det att jag i många år nästan varje dag på jobbet och efter jobbet (inte på fritiden!) haft jätteont i magen och jag har funderat på varför men ALDRIG tänkt tanken att det skulle vara för att jag är överkänslig mot.... mjölkprodukter!!

Men här om morgonen när jag gick hem efter ett nattpass så hade jag så ont i magen och det var precis vid magsäcken där Theodor beskrivit att han hade ont! SJÄLVKLART! Jag dricker filmjölk på jobbet för att det är så smidigt att bara hälla i sig när man har fullt upp! Jag dricker aldrig varken fil eller mjölk annars!

Vilket ljus det gick upp för mig!! Men vad är det man säger... Bättre sent än aldrig!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards