Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Hundar och hästar :)

Av Lena - 19 januari 2012 15:06

Idag har Musse och jag varit hemma hos Jenny och tjejerna!

För första gången på mycket länge hade vi en ledig dag SAMTIDIGT! Vi brukar annars alltid lyckas gå om varandra! (Båda jobbar ju inom vården!)


Vi gick en underbart härlig långpromenad på landet! Även Jennys lillasyster Linns hund Tuffe var med! Tuffe hade dock lite problem med att urskilja när jag sa "Musse" och när jag sa "Tuffe", så han kom springandes på båda namnen! (Och fick därför dubbelt så mycket hundgodis!  )


Efter hundpromenaden åkte vi iväg och hälsade på Jennys och Linns häst! Såå fin! Musse var mäkta imponerad! Och ÄNNU mer imponerad tror jag han var av den underbart goda hästmaten!! Jag frågade Jenny om hästmat är billigare än hundmat, då kunde vi ju börja med det istället med tanke på hur populär den blev hos vissa!  


 


       


Eva hade ju ett får som hette Dagny (som tyvärr inte finns längre!!) och jag var så imponerad av att Dagny gick helt lös på tomten utan att sticka!

Jennys häst går också mycket lös! Det är såå häftigt att de förstår var de ska vara och håller sig där!


På gården fanns även en svart labrador på 1 år som hette Nikki! Hon var helt vild och Musse hakade på!


     


En trött liten krabat har jag här hemma i hundsängen nu! Och jag gissar att Jenny har 2 trötta krabater hemma hos sig!   

Theodor var så ledsen att han inte kunde hänga med idag eftersom han var i skolan, men han blev lugnare när jag sa att vi ska dit på taco-middag om någon vecka!  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards